تبیین نظریه انقلاب اسلامی در کتب دانشگاهی قرار گیرد

معاون علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی در همایش علمی و فرهنگی «گفتمان انقلاب اسلامی ایران» گفت: تبیین نظریه انقلاب اسلامی با سه مؤلفه جامع‌سازی، تمدن‌سازی و جامعه‌پردازی در گام دوم انقلاب اسلامی، باید در فصل کتب دانشگاهی قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، حجت الاسلام عبدالحسین خسروپناه معاون علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی صبح امروز در همایش علمی و فرهنگی «گفتمان انقلاب اسلامی ایران» که در سالن ۹دی سازمان مرکزی دانشگاه آزاد برگزار شد، اظهار کرد: برای تبیین مبانی انقلاب اسلامی، باید در ۶ محور فعالیت داشته باشیم؛ ابتدا تبیین نظریه انقلاب اسلامی با سه مولفه جامع سازی، تمدن سازی و جامعه‌پردازی در گام دوم انقلاب اسلامی، باید در فصل کتب دانشگاهی قرار گیرد.

وی افزود: پژوهش های کاربردی در راستای عناصر انقلاب اسلامی نیز باید در حوزه تبیین مبانی انقلاب به عنوان دومین محور در دستور کار قرار گیرد؛ مردم سالاری دینی، مدیریت جهادی و مقاومت جزو عناصر انقلاب هستند که باید برای تبیین آن ها، پژوهش های کاربری انجام شود.

معاون علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد ادامه داد: انقلاب اسلامی هر کجا که مدیریت جهادی داشته، به موفقیت رسیده است؛ اما مدیریت سازمانی و غیرجهادی، چیزی جز شکست نداشته است.

خسروپناه تبیین و گزارش دستاوردهای انقلاب اسلامی در مقایسه کشورهای دیگر را سومین محور ملزومات تبیین مبانی انقلاب دانست و گفت: این که ذهن نسل جوان با سخنان سلبریتی هایی که دستاوردهای انقلاب را نادیده می گیرند پر شود، موجب می شود که از بسیاری از موفقیت ها و دستاوردهای انقلاب بی‌اطلاع باشیم.

وی تصریح کرد: معرفی جنایت‌های ابر‌قدرت‌هایی مانند آمریکا به مردم و نسل جوان، چهارمین محور تبیین مبانی انقلاب اسلامی است. در این راستا مطالعه تاریخ کشورهایی مانند لیبی می تواند اثر قابل توجهی داشته باشد‌.

معاون علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی بیان کرد: معلمان و استادان نقش مهمی در راستای تبیین گفتمان انقلاب اسلامی دارند؛ وظیفه بررسی وقایع تاریخی و آگاه سازی مردم بر عهده استادان است نه این که یک هنرمند به مردم بگوید تنها راه حل مسائل و مشکلات کشور در داخل حل می شود، بلکه تبیین این موضوعات، بر عهده استادان و معلمان است.

معاون علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه جنایت‌های ابرقدرت‌ها در تاریخ معاصر ایران و جهان اسلام باید از سوی اساتید برای جوانان و سایر اقشار جامعه تبیین و روشن شود، تشریح کرد: مردم باید بدانند که در لیبی، هندوستان و ایران چه اتفاقاتی افتاده است؟!! باید ابعاد مختلف جنگ ایران و عراق، اسناد لانه جاسوسی آمریکا و ... برای مردم کشور بازخوانی و تشریح شود.

خسروپناه، با اشاره به بررسی ساختارهای موفق و ناموفق در انقلاب اسلامی، گفت: باید علل موفقیت و همچنین عدم پیشرفت سازمان های کشور را بررسی، آسیب شناسی و از تجربیات نهادهای موفق استفاده کنیم.

وی تصریح کرد: باید مقوله های انقلاب را با روش تبیینی، انتقادی، تحلیل گفتمان و ... بررسی کنیم. در روش شناسی تأمل داشته باشیم و روش ها متناسب با مبانی تحقیقات باشد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1060601

وب گردی

وب گردی