کره جنوبی به دنبال معافیت از تحریم‌های ایران است

مقامات کره جنوبی تلاش‌های جدیدی برای معافیت از تحریم‌های ایران را آغاز کرده‌اند و مقامات دیپلماتیک این کشور به زودی عازم تهران می‌شوند.

به گزارش گروه بین‌الملل ایسکانیوز، به دنبال استقرار کشتی‌های جنگی کره جنوبی در تنگه هرمز، سئول قصد دارد تعادلی را در روابط تجاری و دپیلماتیک خود با ایران ایجاد کند و با رایزنی مجدد با دولت آمریکا، موفق به کسب معافیت از تحریم‌های ایران شود.

به نوشته وبگاه «کوریاجونگانگ دیلی» به نقل از وزارت خارجه کره جنوبی، «هانگ جین ووک» مدیرکل بخش آفریقا و خاورمیانه وزارت خارجه کره جنوبی روز چهارشنبه عازم واشنگتن شده تا با مقامات وزارت خزانه داری آمریکا در زمینه معافیت از تحریم‌های ایران دیدار کند.

کره جنوبی چندی قبل پیوستن به ائتلاف دریایی آمریکا در آب‌های جنوبی ایران را تأیید، اما اعلام کرد این کار «موقت» است. «جیانگ کیونگ دوو» وزیر دفاع کره جنوبی در مصاحبه با یک شبکه تلویزیونی این کشور تاکید کرد نیرو‌های نظامی این کشور مستقر در تنگه هرمز در صورت درگیری بین ایران و آمریکا، در هیچ عملیات مشترکی شرکت نمی‌کنند.

به نوشته این وبگاه، کره جنوبی قصد دارد همانند کانال انساندوستانه سوئیس به ایران عمل کند. یک مقام دولت کره جنوبی گفته که سئول قصد دارد با اعزام دستکم معاون وزارت خارجه کره جنوبی به تهران در روز‌های آتی، با مقامات ایرانی رایزنی کند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1061894

وب گردی

وب گردی