ارتباط دانشجویان و استادان با پیام‌رسان‌های داخلی تسهیل می‌شود/ برگزاری جلسات رفع اشکال با همکاری واحد الکترونیک

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز و واحد کرج گفت: دانشجویان می‌توانند با استفاده از صندوق پستی با استادان ارتباط برقرار کرده و مطالب را به صورت پاورپوینت دریافت کنند.

محمد حسن برهانی فر در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره اقدامات دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز برای آموزش مجازی دانشجویان گفت: از همان روزهای ابتدایی ورود ویروس کرونا به کشور و با توجه به تعطیلی دانشگاه ها، جلسات متعددی با هیئت رئیسه دانشگاه و شورای استانی برگزار و تصمیماتی گرفته شد.
او ادامه داد: راه های متعددی در نظر گرفته شد که یکی از این تصمیمات استفاده از صندوق پستی است که در ایمیل همه استادان دانشگاه آزاد اسلامی وجود دارد. استادان میتوانند دروس مد نظر را از طریق این صندوق پستی ارائه داده و دانشجو با مراجعه به این صندوق پاورپوینت مطالب را دریافت کرده و اگر سوالی دارد از طریق ایمیل با استادان در ارتباط باشد.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز و واحد کرج با بیان این که این نحوه ارتباط دانشجو و استاد از قبل هم وجود داشت اضافه کرد: همچنین در گذشته از طریق نرم افزارهای مجازی مثل ایتا و سروش گروه هایی تشکیل شده و استادان درس ها را بارگذاری کرده تا اگر دانشجویی غیبت کرده و از درسی بازمانده بود بتواند از طریق این گروه مجازی دروس عقب افتاده را جبران کند که الان نیز این امکان فراهم است.
او با بیان این که با دانشگاه آزاد اسلامی واحد الکترونیک نیز در این خصوص رایزنی هایی انجام شده است اضافه کرد: واحد الکترونیک نیز اعلام آمادگی کرده تا دانشجویان واحدهای دیگر بتوانند از امکانات این واحد دانشگاهی استفاده کنند.‌ واحد الکترونیک با دانشگاه هایی که رشته مشترک دارند ارتباط برقرار کرده و دروسی که نیاز به تصویر استاد وجود دارد و لازم است دانشجویان و استادان به صورت صوتی و تصویری دروس را مرور کنند، پوشش می دهد.

او در ادامه تاکید کرد: گرچه معتقدم آموزش مجازی نمی تواند به خوبی آموزش حضوری باشد اما درصد بالایی از آموزش را پوشش می‌دهد. برای دروسی که نتوانیم به صورت از راه دور آموزش دهیم تمهیدات خاصی در نظر گرفته خواهد شد تا چند جلسه جبرانی برای دانشجویان برگزار شود.
به گفته برهانی فرد در چند جلسه دانشجویان از طریق واحد الکترونیک با استادان ارتباط برقرار کرده و رفع اشکال می کنند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز و واحد کرج در بخش دیگری از سخنان خود گفت: طبق اعلام استانداری البرز ۳ نفر درگیر ویروس کرونا شدند؛ در واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز مراقبت ها و ضد عفونی ها را شروع کردیم و تیم های پزشکی دانشکده پرستاری و دانشگاه دامپزشکی برای حل مشکل دست به کار شدند. در حال حاضر نیز تیم‌های جهادی تشکیل شده تا حداقل آسیب به سیستم آموزشی کشور وارد شود.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر: 1062560

وب گردی

وب گردی