تلفن های هوشمند ویروس کرونا  را منتشر می کنند

در روزهای اخیر کرونا در صدر اخبار جهان قرار دارد و برای مقابله با آن هشدارهای زیادی منتشر شده است. بر اساس آخرین اخبار منتشر شده نمایشگر های گوشی های هوشمند می توانند نقش مهمی در گسترش این ویروس مهلک داشته باشند.

به گزارش گروه علم وفناوری ایسکانیوز، ویروس کرونا که از ووهان چین سرچشمه گرفته و به ده ها کشور گسترش یافته تاکنون جان بیش از 3 هزار نفر را گرفته است. پزشکان و دانشمندان توصیه‌های زیادی را برای محافظت در برابر این ویروس کرده اند. تلفن های هوشمندی که بطور مرتب از آنها استفاده می کنیم می توانند نقش مهمی در شیوع این ویروس داشته باشند.

براساس گزارشی که در روزنامه انگلیسی Telegraph منتشر شده، صفحه نمایش های گوشی های هوشمند که معمولا به طور مرتب تمیز نمی شوند، می توانند تهدیدی بالقوه برای سلامتی کاربران باشند. براساس همین گزارش، نمایشگرهای شیشه ای تلفن‌های هوشمند محیطی ایده آل را برای میزبانی ویروس ها فراهم می کنند.

کارشناسان توصیه می کنند برای به حداقل رساندن خطر عفونت کاربران باید تلفن های هوشمند خود را در طول روز چندین بار ضد عفونی کنید. کارشناسان بریتانیایی به کاربران هشدار می دهند که باید حداقل دو بار در روز تلفن های خود را ضد عفونی کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1062771

وب گردی

وب گردی