سکوت مدعیان حقوق بشر در برابر کشتار مسلمانان هند نشان دهنده مرگ عدالت  است

هسته بین‌الملل و جهان اسلام بسیج دانشجویى دانشگاه علوم پزشکى آزاد اسلامى تهران در بیانیه‌ای اعلام کرد: سکوت جامعه جهانی و مدعیان آزادی و حقوق بشر در برابر کشتار مسلمانان در هند نشان دهنده مرگ عدالت و انسانیت است.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، هسته بین‌الملل و جهان اسلام بسیج دانشجویى دانشگاه علوم پزشکى آزاد اسلامى تهران با صدور بیانیه‌ای سکوت جامعه جهانی و مدعیان آزادی و حقوق بشر در برابر کشتار وحشیانه و اعمال غیر انسانی علیه مسلمانان در هند را محکوم کرد.

در بخش ابتدایی این بیانیه آمده است: مشاهده تصاویر و اخبار کشتار مسلمانان هند و به آتش کشیدن مساجد و خانه‌ها و حمله به خوابگاه دانشجویان مسلمان دختر توسط دولت و افراطی‌های این کشور موسوم به هندوها، که سال هاست در خفقان و سکوت مرموزانه رسانههای مدعی حقوق بشر درحالی که حواس ملت‌های دنیا سرگرم غفلت‌های رسانه ای شده، انجام می‌گیرد و داغی تازه بر دل تمامی آزادی خواهان جهان نهاد. هر ملتی که ذره ای انسانیت و وجدان داشته باشد از این داغ بزرگ و اعمال وحشیانه و غیر انسانی تاب نخواهد آورد و غریو شکایت علیه عاملانش سرخواهد داد.

در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: در حالی که نظامیان هندی حدود ۵۰ مسلمان را همزمان با ورود رئیس جمهور منفور ایالات متحده به این کشور به خاک و خون کشیده‌اند، سازمان همکاری اسلامی به سرپرستی عربستان سعودی هم چنان سکوت کرده و به خاطر منافع اقتصادی حاضر نیست اقدامات دولت وابسته به صهیونیسم دهلی نو را محکوم کند. این معنای نو محافظه کاری سران سرسپرده در گیرودار طمع منافع است که دیر یا زود رسوایی جدیدی گریبان آنها را می‌گیرد.

دانشجویان در این بیانیه خاطر نشان کردند: همانا نسل کشی مسلمانان بی دفاع و مظلوم هند که بذر مسموم آن را در دیر باز انگلیس منحوس پاشید و امروز جوانه های اختلاف آن بذر نمایان شده، و در قبال قانون تبعیض آمیز اعطای تابعیت غیر قانونی به مهاجرین کشورهای دیگر بیم آن می‌رود به زودی شاهد سلب تابعیت از انها باشیم موجب بی آبرویی سازمان ها و نهاد های مدعی حقوق بشر شرقی و غربی است. حال آنکه از سوی دیگر هیچ قلب بیداری در سایه آزادگی، حاضر به صحبت درباره مسئله مشابه یعنی قضیه فلسطین که دهه هاست نسل کشی را سنتی چرکین در منطقه نهاده‌اند، نشد. امروز وقاحت ظالمان مستکبر در شرق آسیا ریشه دوانده است. سکوت جامعه جهانی و مدعیان آزادی و حقوق بشر در برابر کشتار وحشیانه و اعمال غیر انسانی علیه مسلمانان در هند نشان دهنده مرگ عدالت، حقیقت و انسانیت است.

در بخش پایانی این بیانیه عنوان شده است: از جامعه بزرگ امت اسلام انتظاری جز اتحاد و خیزش علیه ظلم آشکار نمی رود. آن زمانی که بیداری اسلامی، بیداری وجدانی ملت‌های غیر مسلمان را برانگیزد و زمینه آسایش و امنیت را برای این مظلومان بلکه تمام عالم فراهم آورند و به سکوت منفعلانه خود پایان دهند. حال آنکه دشمنان اسلام جسارت و جنایت و رذالت خود را محدود به مقالات و سخنرانی و مطبوعات نکرده و دست به خون پاک مسلمانان جهان آلوده‌اند، از وزارت خارجه و مسئولان مربوطه کشورمان خواستاریم در کنار تلاش‌های دیپلماتیک و فشارهای قانونی خود، اقتدار منطقی و تعیین کننده در این مقطع مهم تاریخ و کوتاه نیامدن از مواضع محکم و مستدل خود را تا پایان این واقعه تلخ در مقام دفاع حقوقی از این مظلومان، ادامه داده و نتیجه اقدامات عملی خود را به اطلاع ملت عزیز و دردمند ایران و ملتهای بیدار دیگر برسانند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1062848

وب گردی

وب گردی