احتمال نهفتگی بدون علامت عفونت کرونا

محققان دانشکده بهداشت بلومبرگ جان هاپکینز با استفاده از داده های مربوط به 181 بیمار کووید-19، دوره نهفتگی 5.1 روزه را برای این بیماری تخمین زدند.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، براساس مطالعه جدید که توسط محققان دانشکده بهداشت بلومبرگ جان هاپکینز انجام شده تجزیه و تحلیل داده های در دسترس عموم در مورد عفونت کروناویروس جدید« SARS-CoV-2»(که باعث بیماری تنفسی کووید-19می شود) تخمین 5.1 روز را برای مدت زمان کومون یا نهفتگی بیماری به دست آورد.

این مدت زمان متوسط ​​از در معرض قرار گرفتن تا شروع علائم، نشان می دهد که دوره قرنطینه 14 روزه که توسط مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها پیشنهاد شده معقول است.

تجزیه و تحلیل نشان می دهد که در حدود 97.5درصد از افراد طی 11.5 روز بعد از در معرض قرار گرفتن علائم عفونت SARS-CoV-2 را بروز می دهند. محققان تخمین می زنند که برای هر 10 هزار فرد که به مدت 14 روز در قرنطینه بودند، تنها در حدود 101 نفر پس از رهایی از قرنطینه، علائم ایجاد می شود.

این یافته ها روز گذشته (9 مارس 2020) در مجله « Annals of Internal Medicine» منتشر شد.

محققان برای این مطالعه 181 مورد از چین و سایر کشورها که قبل از 24 فوریه 2020 شناسایی شده و شامل تاریخ های احتمالی در معرض قرار گرفتن و شروع علائم بودند را بررسی کردند. بیشتر موارد مربوط به شهر ووهان در استان هوبئی چین بود.

مرکز کنترل و پیشگیری بیماری و بسیاری دیگر از مقامات بهداشت عمومی در سراسر جهان برای افرادی که به دلیل تماس با موارد شناخته شده یا مسافرت به یک منطقه به شدت آسیب دیده در معرض خطر ابتلا به عفونت هستند قرنطینه 14 روزه وضع کردند.

«جاستین لوسلر» استادیار ارشد این مطالعه اعلام کرد که اگرچه با این دوره برخی از موارد در طولانی مدت از دست می‌روند اما بر اساس تجزیه و تحلیل ها توصیه فعلی 14 روز برای نظارت فعال یا قرنطینه مناسب است.

براساس این گزارش ها، شیوع جهانی عفونت SARS-CoV-2 در دسامبر سال 2019 در ووهان، یک شهر 11 میلیون در مرکز چین پدیدار شد و تاکنون منجر به ابتلای بیش از 114 هزار نفر و مرگ 4هزار نفر شده است. بیشتر پرونده ها مربوط به ووهان و استان هوبئی و اطراف آن است.

برآورد جدید متوسط 5.1 روزه برای دوره نهفتگی ​​SARS-CoV-2 مشابه تخمین های اولین مطالعات این ویروس جدید است که با موارد کمتری بررسی شده بود. این دوره نهفتگی برای SARS-CoV-2 در همان محدوده بیماری سارس است که در سال 2002 جنوب چین را آلوده کرده بود. در مورد سندروم تنفسی خاورمیانه که نرخ مرگ و میر نسبتا زیادی هم داشت این میانگین 5تا 7 روز تخمین زده شده بود.

لوسلر و همکارانش ابزاری آنلاین منتشر کرده اند که به مسئولان بهداشت عمومی امکان تخمین تعداد موارد گرفتار و دوره‌های مختلف قرنطینه را می دهد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1063305

وب گردی

وب گردی