یک مشکل جدی در ترکیب استقلال

مدافعان استقلال که حتی در زمان هدایت استراماچونی ثبات مناسبی نداشتند، با آغاز مربیگری فرهاد مجیدی نیز متزلزل نشان می‌دهند.

هادی شاه مرادی- ایسکانیوز/ شکست استقلال مقابل گل‌گهر سیرجان باعث شد این تیم شانس کم کردن اختلاف با صدر جدول را از دست بدهد. هرچند عدم آرامشی که توسط برخی از مدیران وقت باشگاه به تیم تزریق شده بود و همچنین سفر پردردسر آبی‌ها به سیرجان در عملکرد بازیکنان تاثیر منفی گذاشت اما باز هم نماینده سیرجان با وجود تمام شایستگی‌هایی که دارد، تیمی نبود که بتواند امتیاز کامل بازی با استقلال را کسب کند. اما نتیجه ای رقم خورد که استقلالی‌ها را نه تنها غافلگیر کرد بلکه به خروج از کورس قهرمانی نزدیک نمود.

به زعم اکثر کارشناسان باخت یک بر صفر شاگردان مجیدی در این بازی یک دلیل فنی داشت؛ عملکرد ضعیف خط دفاع و دروازه استقلال.

مدافعان استقلال که حتی در زمان هدایت استراماچونی ثبات مناسبی نداشتند، با آغاز مربیگری فرهاد مجیدی نیز متزلزل نشان می‌دهند. هر چند آنها مقابل الکویت، الریان و ذوب آهن بهتر از همیشه بودند اما هنوز انسجام لازم برای ناکام گذاشتن مهاجمان حریف را ندارند.

کافی است اشتباهات خط دفاع استقلال نه در تمام طول یک مسابقه که تنها در دقایق پایانی هر بازی را بررسی کنیم تا متوجه شویم اگر تمرکز لازم در این قسمت ترکیب آبی‌ها وجود داشت اندوخته فعلی این تیم 14 امتیاز بیشتر از نتایجی بود که تا به اینجای لیگ به نامش ثبت شده است.

از طرف دیگر سیدحسین حسینی نیز با روزهای اوج خود فاصله گرفته و نه تنها آن گلری نیست که رکورد کلین شیت تاریخ لیگ برتر را از دروازه بان ملی پوش پرسپولیس ربود و به نام خود ثبت کرد، بلکه تقریبا در تمام بازی‌ها دروازه‌اش باز شده است.

این در حالی است که با جدایی سیدمهدی رحمتی، حسینی به سنگربان بدون رقیب استقلال تبدیل شده و دیگر هیچ فشار روحی و روانی که می‌تواند تمرکز یک بازیکن را خدشه‌دار کند برایش وجود ندارد.

در مجموع آمار 22 گل خورده در 20 بازی لیگ و 3 گل دریافتی در 2 هفته ابتدایی لیگ قهرمانان آسیا نشان از عملکرد نامناسب یک سوم دفاعی استقلال دارد.

بدیهی است موفقیت تیمی که داعیه قهرمانی در سر دارد در گرو کسب امتیاز بیشتر است و یکی از ملزومات تحقق این امر، دریافت گل‌ کمتر ازحریفان است. آنچه شاهدش هستیم این است که دروازه بان و مدافعان استقلال آنطور که باید در زمین ظاهر نمی‌شوند تا همچنان تلاش برای تقویت این بخش از ترکیب تیم، جزو مهمترین دغدغه های سرمربی تیم باشد.

کد خبر: 1063317

وب گردی

وب گردی