فعالیت استادان دانشکده پزشکی دانشگاه آزاد در بیمارستان‌های وِیژه کرونا

معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی استان مازندران از فعالیت جهادی استادان دانشکده پزشکی این استان در بیمارستان‌های ویژه کرونا خبرداد.

قهرمان محمودی معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی استان مازندران در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز،درباره فعالیت‌های دانشگاه آزاد در حوزه مبارزه با کرونا در این استان اظهار کرد: دانشجویان و استادان حوزه پزشکی و پیراپزشکی از همان روزهای آغازین شیوع کرونا در استان مازندران، فعالیت‌های جهادی خود را آغاز کرده‌اند.

وی افزود: استادان دانشکده پزشکی در اردوهای جهادی اعلام شده از سوی وزارت بهداشت، در حوزه‌های مشاوره، غربالگری و درمان فعالیت دارند و مشغول خدمت رسانی به بیماران در بیمارستان‌های ولیعصر(عج)، رازی، خاتم الانبیا و امام خمینی(ره) هستند.

محمودی ادامه داد: دانشجویان ترم 7 و 8 پرستاری و مامایی که مجوزکارورزی دارند، به صورت داوطلبانه برای حضور در بیمارستان‌های مخصوص کرونا اعلام آمادگی کرده‌اند.

معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی مازندران درباره شیوع کرونا در این استان گفت: شیوع کرونا در شهرهای بابل و قائم شهر، از سایر نقاط استان بیشتر است؛ به طوری که تعداد بیماران در بیمارستان‌های آیت الله روحانی یحیی نژاد شهرستان بابل بسیار زیاد است.

وی با اشاره به امکانات پزشکی بیان کرد: امکانات و تجهیزات پزشکی در وضعیت خوبی قرار ندارد و به سختی پیدا می شود؛ بسیاری از پرستاران از ماسک‌های n95 که مدت زمان استفاده از آن حداکثر 8 ساعت است، مجبورند تا 24 ساعت یا 48 ساعت استفاده کنند.

محمودی خاطرنشان کرد: متاسفانه پشتیبانی دولت و استانداری نیز بسیار ضعیف است و تجهیزات بهداشتی به کندی در بخش‌های مختلف استان توزیع می‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1063440

وب گردی

وب گردی