تعیین زمان پایان نیمسال تحصیلی به دانشگاه‌ها واگذار شد

معاون آموزشی وزیر علوم گفت: تلاش می‌کنیم تقویم آموزشی دانشگاه‌ها تغییر نکند؛ اما دست دانشگاه‌ها باز است و می‌توانند زمان پایان نیمسال تحصیلی جاری را مدیریت کنند.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، علی خاکی صدیق درباره آخرین وضعیت آموزش مجازی در دانشگاه‌ها اظهار کرد: بر اساس گزارشی که از حدود ۵۵ مؤسسه آموزش عالی و دانشگاه سراسری تا ۱۵ فروردین ۹۹ دریافت کرده‌ایم، به‌طور متوسط بیش از ۹۰ درصد دروس نظری در حال حاضر در فضای مجازی ارائه می‌شود.

وی درباره وضعیت آموزش مجازی دانشگاه‌های کوچک گفت: هنوز اطلاعات در مورد آخرین وضعیت آموزش مجازی دانشگاه‌های کوچک تکمیل نشده؛ اما آنها نیز در حال تلاش هستند زیرساخت‌های لازم برای آموزش مجازی را ایجاد کنند.

معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری درباره وضعیت برگزاری کارگاه‌ها، آزمایشگاه‌ها و واحدهای عملی خاطرنشان کرد: این واحدها حدود ۱۰ تا ۱۵ درصد کل واحدهای دانشگاهی را در بر می‌گیرند که در فصل تابستان برگزار شده یا به ترم آینده منتقل می‌شود.

وی درباره تغییر تقویم آموزشی دانشگاه‌ها گفت: تلاش می‌کنیم تقویم آموزشی دانشگاه‌ها تغییر نکند؛ اما در این زمینه دست دانشگاه‌ها را باز گذاشته‌ایم؛ بنابراین آنها می‌توانند طبق ۲۰ بند پیشنهادی که به آنها ابلاغ شده، زمان برگزاری امتحانات را مقداری جابجا کرده یا پایان نیمسال آموزشی دانشگاه را بسته به شرایط مدیریت کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1065987

وب گردی

وب گردی