به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، به همت بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان استان تهران جلسهای مجازی با سید علی یزدیخواه منتخب مردم تهران در مجلس یازدهم با موضوع نسبت بین آموزش و پرورش و مجلس شورای اسلامی برگزار شد.
سید علی یزدیخواه در این جلسه گفت: برگزاری جلسات حضوری با دانشجو معلمان و دغدغهمندان عرصه تعلیم و تربیت در آینده با حضور سایر نمایندگان مجلس را دارای اهمیت بسیاری است.
وی ضمن تاکید بر اهمیت والای تربیت معلم، معلم را مهمترین نقطه عطف نظام تعلیم و تربیت دانست و افزود: برای تحول در نظام تعلیم و تربیت، باید به سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و همچنین سیاستهای ابلاغی مقام معظم رهبری در حوزه آموزش و پرورش رجوع کرد.
منتخب مردم تهران در مجلس یازدهم با ورود به مسئله عدالت آموزشی عنوان کرد: بودجه آموزش و پرورش از تاثیر بسیار بالایی برخوردار است و ما برای اینکه بتوانیم عدالت آموزشی را بالا ببریم، باید سهم بودجه سایر را نسبت به بودجه جاری بهبود بخشیده و برای ارتقا کیفیت آموزش و پرورش مد نظر قرار گیرد.
وی ادامه داد: موضوع مازآد نیرو که از زمان وزارت علی اصغر فانی آغاز شد؛ به شدت اشتباه بوده و در حال حاضر نظام تعلیم و تربیت نیز با مشکلات ناشی از این اظهار نظر غیر کارشناسی و غیر واقعی دست و پنجه نرم میکند.
یزدیخواه با بیان اینکه راه حل تمام مشکلات نظام آموزش و پرورش در سند تحول پیش بینی شده، راهکار ارائه وجود دارد، گفت: کمبود فعلی معلم را میتوان با اصلاح قوانین و گذاشتن طرحهای تشویقی برای افراد بازنشسته تا حدودی حل کرد. همچنین در بحث گزینش معلمان باید به توصیهها و منویات امامین انقلاب رجوع کرده و بر اساس توصیههای آنها معلمان گزینش شوند.
این نماینده مجلس شورای اسلامی با تاکید بر جایگاه و اهمیت دانشگاه فرهنگیان بیان کرد: دانشگاه فرهنگیان از وضعیت نامطلوبی برخوردار است و این دانشگاه باید برای آموزش و پرورش مرجعیت علمی به وجود آورد.
وی افزود: در بحث نامطلوب بودن فضاهای آموزشی دانشگاه فرهنگیان باید جابهجایی بین نهادهای دولتی اتفاق بیفتد و فضاهای بلا استفاده نهادها و دانشگاههای دیگر از قبیل دانشگاه پیام نور به دانشگاه فرهنگیان انتقال یابد. مشکل کمبود هیئت علمی دانشگاه فرهنگیان را میتوان از طریق معلمان با تجربه و دارای مدرک دکتری، حل کرد و باید شرایط جذب این افراد را در این دانشگاه فراهم کرد.
یزدیخواه اضافه کرد: دانشگاه فرهنگیان باید برای تمام اوقات دانشجویان برنامه داشته باشد تا بتواند معلمانی در تراز انقلاب اسلامی تربیت کند که از لحاظ فکری و فرهنگی و اجتماعی از صلاحیت کافی برخوردار باشند.
همچنین در این جلسه، سجاد صدیقی مرکز مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان، حمید رفیعی، امیرحسین محقق و مصطفی حاتمی به بیان نکاتی پیرامون مسائل آموزش و پرورش، سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، رتبهبندی معلمان، توجه به دانشگاه فرهنگیان به عنوان مرکز ثقل اصلی آموزش و پرورش، مسئله کمبود معلم، خصوصیسازی در آموزش و پرورش و خرید خدمات آموزشی پرداختند.
انتهای پیام/