راه‌اندازی سامانه‌ای برای رفع نیاز مراکز درمانی در شرایط شیوع کرونا

گروهی از محققان یکی از شرکت‌های مستقر در مرکز رشد فناوری نخبگان پارک فناوری پردیس، سامانه‌ای برای نیازسنجی و تامین کالا برای مراکز درمانی در شرایط شیوع ویروس کرونا پیاده سازی کردند.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز،سید جواد حسینی مجری طرح، سامانه عرضه شده را با نام "باهم" دانست و گفت: این سامانه، یک سامانه نیاز سنجی و تامین کالا است که قبلا طراحی شده بود و در زمان شیوع کرونا برای کمک‌رسانی سریع و شفاف به مراکز درمانی و حمایتی راه‌اندازی شده است.

وی با بیان اینکه این پلتفرم بر بستر پلتفرم این شرکت مستقر در پارک فناوری پردیس، پیاده سازی شده است، ادامه داد: این سامانه به منظور ایجاد ارتباط موثر میان مراکز درمانی و حمایتی با مراکز و اشخاص تامین کننده کالا و همچنین خیرینی که علاقه‌مند به مشارکت مالی در تامین کالاهای مورد نیاز مراکز حمایتی و درمانی هستند، ایجاد شده است.

حسینی با بیان اینکه این سامانه از سه قسمت اصلی "مراکز درمانی و حمایتی دریافت کننده اقلام پزشکی"، "شرکت ها و اشخاص تولیدکننده و تامین کننده اقلام" و "خیرین و اهدا کنندگان" تشکیل شده است، خاطر نشان کرد: در مرحله اول، تولید کنندگان و تامین کنندگان، کالاهای قابل عرضه خود را روی ویترین اختصاصی خود در این سامانه با تمام مشخصات مربوط قرار می دهند سپس مراکز نیازمند کالاهای مورد نیاز خود را از ویترین تامین کنندگان و تولید کنندگان انتخاب می‌کنند و لیست نیازمندی‌ها به همراه اطلاعات مرکز متقاضی در اختیار خیرین قرار می‌گیرد.

مجری طرح اضافه کرد: در مرحله بعد داوطلبان و اشخاص نیکوکار از این لیست اقلامی را انتخاب و با پرداخت مبالغ آن برای مراکز متقاضی ارسال می‌کنند.

رئیس هیئت مدیره این شرکت یادآور شد: تا کنون چند بیمارستان، سازمان هلال احمر، آسایشگاه خیریه کهریزک و چند خیریه به عنوان مراکز درمانی و حمایتی به عضویت این سامانه در آمده و نیازهای خود را ثبت کرده‌اند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1066243

وب گردی

وب گردی