برگزاری بیش از 8 هزار کلاس مجازی در دانشگاه آزاد استان مازندران

مدیر فناوری اطلاعات دانشگاه آزاد اسلامی استان مازندران از برگزاری بیش از 8 هزار کلاس مجازی در قالب برنامه هفتگی واحدهای دانشگاهی خبر داد.

حسین بحری در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره روند آموزش مجازی و کلاس‌های غیرحضوری در دانشگاه آزاد استان مازندران اظهار کرد: در راستای بخش‌نامه سازمان مرکزی دانشگاه آزاد مبنی بر راه‌اندازی کلاس‌های مجازی، واحدهای دانشگاهی استان مازندران نیز با مشارکت واحد الکترونیک کلاس‌های مجازی را راه‌اندازی کرد.

وی افزود: اکنون بیش از 70 درصد مشخصه‌های درسی واحدهای دانشگاهی استان به‌صورت مجازی برگزار می‌شود. برای ایجاد تسریع در روند کلاس‌های مجازی، آموزش‌های لازم برای استادان و دانشجویان به‌منظور استفاده راحت از سامانه آموزش‌های مجازی ارائه شده است. سایت متمرکز آموزش‌های مجازی و پایگاه اطلاع‌رسانی استان آموزش‌های لازم را در این مدت پوشش داده است.

مدیر فناوری اطلاعات دانشگاه آزاد اسلامی استان مازندران بیان کرد: پایش روزانه کلاس‌های مجازی در همه واحدهای دانشگاهی استان صورت می‌گیرد و گزارش‌های واصله از از اخلال سیستم بلافاصله رسیدگی می‌شود. اکنون بالغ بر 76 درصد استادان استان در پروژه آموزش مجازی مشارکت می‌کنند.

بحری از استقبال 50 درصدی دانشجویان از کلاس‌های آموزش مجازی خبر داد و گفت: با تلاش شبانه‌روزی همکاران و پشتیبانی واحد الکترونیک دانشگاه، 11 هزار و هشتاد و هفت کلاس در برنامه هفتگی واحدهای دانشگاهی برای نیم‌سال دوم سال طراحی شده که بیش از 8 هزار کلاس مجازی از این تعداد اکنون درحال برگزار شدن است.

وی ادامه داد: سیستم‌های آموزش مجازی پس از گذشت مدت زمانی پایداری خود را به‌دست می‌آورد و تطبیق اطلاعات کاربران و ارائه‌دهندگان اطلاعات و محتوای درسی اندکی به طول می‌انجامد. ظرفیت‌ها و زیرساخت‌های مورد نیاز به تدریج و مطابق با نیازها در این مدت تقویت و تزریق شده و پایداری سیستم‌های پشتیبان بیشتر شده است.

مدیر فناوری اطلاعات دانشگاه آزاد اسلامی استان مازندران عنوان کرد: در ابتدای برگزاری کلاس‌های مجازی قطعی ارتباط وجود داشت و بعضاً کاربران به سختی وارد سامانه می‌شدند؛ ولی اکنون آن ایرادها رفع شده و مشکلات ارتباطی استادان نیز کاهش پیدا کرده است.

بحری خاطرنشان کرد: باتوجه با شرایط و محدودیت‌های آموزش مجازی، کلاس‌های عملی و آزمایشگاهی غیرقابل برگزاری هستند و در این مورد تابع تصمیمات سازمان مرکزی هستیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1066521

وب گردی

وب گردی