زنگ آموزش در مدارس با فعالیت‌های معلمان هیچ‌گاه تعطیل نمی‌شود

بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی در بیانیه‌ای اعلام کرد: معلمان مهربان و نجیب در شرایط کنونی کشور ثابت کردند در هر شرایطی بهترین‌ها را خلق می‌کنند و زنگ دلنشین آموزش هیچگاه در مدرسه آنها تعطیل نمی‌شود.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی به‌مناسبت هفته گرامیداشت مقام معلم بیانیه‌ای صادر‌ کردند.

در این بیانیه آمده است: در آستانه سالروز شهادت استاد مبارز خط مقدم جبهه فکری و فرهنگی انقلاب اسلامی، استاد شهید مرتضی مطهری هستیم، او که به تعبیر امام خمینی (ره) در طهارت روح، قوت ایمان و قدرت بیان کم نظیر بود و عمر شریف و ارزنده خود را در راه اهداف مقدس اسلام صرف کرد و با کجرویها و انحرافات مبارزه ی سرسختانه کرد. سالروز شهادت این اسطوره با نام معلم گره خورد، معلمی که بفرموده مقام معظم رهبری پرورش دهنده مهم ترین سرمایه یک ملت، یعنی سرمایه انسانی، پایه ریز تمدن نوین، جهادگر میدان کارزار مبارزه با جهل و سازنده هویت و فرهنگ یک ملت است.
در این بیانیه تاکید شده است: در تقویم ایران زمین، روزی به نام روز معلم نام گرفت که اندیشه ورزی مومنانه و مجاهدانه معلمان این سرزمین را نمایان ساخته و به تاریخ خواهد گفت معلمان این مرز و بوم منزلت واقعی خود را در تلاش پیامبرانه‌ای می بینند که رشد و تعالی مادی و معنوی انسان ها و مبارزه با جهل و استکبار و تجاوز و ایستادگی در برابر باطل، سرلوحه او در دعوت و تربیت آنان بوده است.

در انتهای این بیانیه آمده است: ۱۲ اردیبهشت سال ۱۳۹۹ و روز گرامیداشت مقام معلم می رسد و همچنان با آزمونی رو به رو هستیم به وسعت کره خاکی، آزمونی که انسان را به نادانی خود آگاه‌تر ساخت و جهان را بیش از پیش تشنه ظهوری ساخت که تکامل علم و دانش را به‌همراه خواهد داشت. دست و پا زدن های بشر در میانه این آزمون جهانی، جایگاه علم و علم آموزی را پر رنگ‌تر ساخت و جلوه‌های ویژه معلمی را آشکار کرد. پدیده جهانی امروز، مدارس و دانشگاهها را از لحاظ ساختار فیزیکی به تعطیلی کشاند ولی یک شعار ویژه داشت : آموزش تعطیل نیست. آموزش و فرآیند یاددهی و یادگیری روند خود را با شرایط جدید تطبیق داد، معلمان مهربان و نجیب ثابت کردند در هر شرایطی بهترین‌ها را خلق می‌کنند و زنگ دلنشین آموزش هیچگاه در مدرسه آنها تعطیل نمی‌شود. روز معلم، روز پاسداشت عشق و ایثار را به همه معلمان مدرسه و دانشگاه تبریک عرض کرده و از درگاه الهی سلامتی و سعادتمندی را برای مبارزان خط مقدم جبهه علم مسئلت می‌کنیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1067739

وب گردی

وب گردی