مدارس مهارتی و سراهای نوآوری ۲ بال حرکتی دانشگاه برای تحقق جهش تولید/ ستاد ملی کرونا ظرفیت و وضعیتِ خاص دانشگاه آزاد را در‌نظر گیرد

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در حاشیه افتتاح سرای نوآوری صنایع منطقه‌ای گفت: سراهای نوآوری و مدارس مهارتی ۲ بال حرکتی دانشگاه در سال جدید برای تحقق جهش تولید به شمار می‌رود‌.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، دکتر محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی ظهر امروز در حاشیه افتتاح «سرای نوآوری و شتابدهی توسعه صنایع منطقه‌ای» استان تهران در جمع خبرنگاران اظهار کرد: همه اجزای زیست بوم فناوری را در پارک فناوری پردیس کنار یکدیگر فراهم می‌کنیم تا نخستین دانشگاه فناوری کشور را راه‌اندازی کنیم.

وی افزود: سراهای نوآوری و مدارس مهارتی دو جزء حرکتی دانشگاه آزاد اسلامی در سال جدید برای بسترسازی تحقق جهش تولید به‌شمار می‌روند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی بیان کرد: با شیوع ویروس کرونا بخشی از فعالیت‌های کشور تحت تاثیر قرار گرفت و افتتاح سرای نوآوری صنایع منطقه‌ای اندکی به تاخیر افتاد. بسیار خوشحالیم که در چنین هفته‌ای تغییر و تحول صیروریت دانشگاه اتفاق افتاد.

طهرانچی تصریح کرد: شکل‌دهی سراهای نوآوری خاص دانشگاه آزاد است، مفهومی که مراکز رشد و شتاب‌دهنده را در دل خود جای داده است؛ ولی الگویی بومی به‌شمار می‌رود که از سراها و بازار گرفته شده است. اولین شتاب‌دهنده منطقه‌ای امروز در سرای نوآوری صنایع منطقه‌ای مستقر شد.

وی ادامه داد: سالیانه دانشجویان مستعد بسیاری راهی تهران می‌شوند، برای حمایت از این دانشجویان برای راه‌اندازی و تداوم کسب و کار خود در منطقه بومی خود شتاب‌دهنده‌های منطقه‌ای را پیش‌بینی کرده‌ایم. دانشگاه آزاد به دنبال توسعه عدالت و جهش تولید در سراسر ایران این اقدامات را آغاز کرده است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی عنوان کرد: دانشگاه پردیس پیش از این فعالیت صرف آموزشی را دنبال می‌کرد، امروز ایجاد یک دانشگاه فناوری در بطن پارک فناوری و اکوسیستم‌ فناوری پردیس اتفاق بزرگی است که برای نخستین بار یک عضو مکمل به پارک اضافه می‌شود و این چرخه را تکمیل می‌کند.

طهرانچی درباره افتتاح دیگر سراهای نوآوری استان تهران نیز خاطرنشان کرد: سرای نوآوری صنایع خلاق در دانشکده سابق هنر نیز به‌زودی راه‌اندازی و افتتاح خواهد شد.

وی درباره بازگشایی دانشگاه‌ها نیز گفت: تفاوت بسیاری بین دانشگاه آزاد و سایر دانشگاه‌ها وجود دارد. هیچ دانشگاهی به اندازه دانشگاه آزاد پراکندگی ندارد. ستاد ملی کرونا دانشگاه‌ آزاد را نسبت به ظرفیت و وضعیت منحصر به خودش درنظر گیرد. اکنون در ۱۴۰ شهری که وضعیت سفید در آنها اعلام شده دانشگاه آزاد می‌تواند خدمات آموزشی خود را ارائه کند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی اضافه کرد: علی‌رغم مکاتبه، وزارت علوم هیچ مذاکره‌ای با دانشگاه آزاد برای بررسی ظرفیت دانشگاه برای از سرگیری فعالیت‌ها نداشته است. دانشجویان هر شهری که وضعیت سفید اعلام شود می‌تواند از امکانات و زیرساخت‌های آن واحد دانشگاهی ذیل طرح تعاون بهره‌مند شوند. نمرات و ارزیابی ها به پس از اتمام نیمسال انتقال پیدا می‌کند. انتظار می‌رود تصمیم‌گیران ستاد ملی کرونا ظرفیت‌های دانشگاه آزاد را درک کنند و تمایز این دانشگاه را با سایر دانشگاه‌ها ببینند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1067872

وب گردی

وب گردی