تحقق شعار جهش تولید باید اولویت مجلس یازدهم باشد

دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه شهید چمران اهواز گفت: رهبر انقلاب سال 99 را جهش تولید نام‌گذاری کردند، در نتیجه مجلس شورای اسلامی نیز تحقق این شعار را باید در دستور کار و فعالیت‌های خود در فرآیند قانون‌‌گذاری قرار دهد.

الیاز سپهری در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره اولویت‌های مجلس شورای اسلامی یازدهم اظهار کرد: در حال حاضر مباحث اقتصادی و معیشتی مشکل اساسی کشور و مردم بوده و مجلس یازدهم که متشکل از نمایندگان مردم است باید برای رفع این مشکل برنامه‌ریزی و تلاش مضاعف داشته باشند.

وی با اشاره به نام گذاری سال 99 بیان کرد: مقام معظم رهبری با درایت متوجه مشکلات حوزه اقتصادی کشور شدند و چند سالی است که شعار سال را با محوریت اقتصاد تعیین می‌کنند. رهبر انقلاب سال 99 را «جهش تولید» نامگذاری کردند، در نتیجه مجلس شورای اسلامی نیز تحقق این شعار را باید در دستور کار و فعالیت‌های خود در فرآیند قانون‌ گذاری قرار دهد.

توجه به تولیدات بومی تنها راهکار حل مشکلات حوزه اقتصاد

دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه شهید چمران با بیان اینکه جهش تولید و توجه به تولیدات ملی و بومی راهکار برون رفت از مشکلات اقتصادی است، عنوان کرد: دولت بودجه سال 99 را بر اساس درآمدهای نفتی تنظیم کرده است؛‌ اما در شرایطی که اقتصاد دنیا زیر سایه سنگین کرونا قرار دارد، دولت نیز در عمل هیچ گونه درآمد نفتی ندارد و با کسری بودجه در سال 99 مواجه است.

وی ادامه داد: مجلس شورای اسلامی باید ساختار و ساز و کار مناسبی برای حمایت و فعالیت از شرکت‌های دانش‌بنیان، استارت آپ‌ها و تولیدات ملی را در راستای تحقق شعار جهش تولید فراهم کند. سرمایه‌گذاری در بورس یکی از راه‌های کمک به اقتصاد کشور است در زمانی که صادرات نفتی کشور به رقم ناچیزی رسیده است.

عدالت آموزشی در کشور برقرار نیست

سپهری با اشاره به برقراری عدالت آموزشی در جامعه خاطر نشان کرد: متاسفانه حوزه تعلیم و تربیت در کشور درگیر خصوصی‌سازی شده که خروجی آن عدم عدالت آموزشی است. این در حالی اتفاق می‌افتد که آموزش رایگان از حقوق اولیه تمامی شهروندان است.

این فعال دانشجویی ادامه داد: مجلس شورای اسلامی یازدهم و کمیسیون آموزش با توجه به اینکه احتمال درگیری با ویروس کرونا و تعطیلی مدارس در سال تحصیلی آینده نیز وجود دارد، باید زیر ساخت‌های آموزش مجازی و آنلاین را فراهم کنند. بسیاری از روستا‌ها، مناطق و عشایر دسترسی به گوشی ساده و خط تلفن را ندارند چه برسد به اینکه با گوشی هوشمند و تبلت از محتوای کلاس‌های درسی استفاده مفید داشته باشند.

وی درباره گسترش دولت الکترونیک بیان کرد: مجلس شورای اسلامی آینده برای گسترش خدمات دولت الکترونیک باید اول نابرابری و بی‌عدالتی در جامعه برای دسترسی به اینترنت را برطرف کند.

به گفته سپهری، مجلس شورای اسلامی دهم تمام فعالیت‌ها و تلاش خود را معطوف به مسائل مرتبط به انرژی هسته‌ای و fatf , cft و برجام کرده و در نتیجه از ابعاد دیگر جامعه و سیاست‌ بین‌الملل غافل بود و تمرکزی بر اقتصاد درون‌زا نداشتند.

دولت و مجلس اختلافات سیاسی را کنار بگذارند

دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه شهید چمران اهواز در تکمیل سخنان خود بیان کرد: نمایندگان مجلس یازدهم باید بدانند که با رای مردم به مجلس راه یافتند تا مشکلات حوزه‌های انتخابیه خود را حل کنند. امیدواریم نمایندگان مجلس آینده رویه غلط مجلس‌های گذشته را پیش نگیرند و با سرکشی به حوزه و شهر در جریان مشکلات مردم قرار گیرند.

وی با تاکید بر اینکه مجلس شورای اسلامی و دولت باید اختلافات را کنار بگذارند و با همکاری موجب هم‌افزایی در حل مشکلات کشور شوند، یادآور شد: متاسفانه در چند سال گذشته شاهد لجبازی‌ها سیاسی بین دولت‌ها و مجلس بودیم که متضرر اصلی این بازی‌های سیاسی تنها مردم هستند.

سپهر در پایان خاطر نشان کرد: جریان دانشجویی همانند اقشار مختلف مردم چشم انتظار آغاز به کار مجلس یازدهم و تعیین هیئت رئیسه و فراکسیون‌ها هستند تا نمایندگان با راهکارها و برنامه‌ریزی‌های کلان و مناسب مشکلات کشور را حل کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1067960

وب گردی

وب گردی