جهش تولید با اعتماد و فرهنگ‌سازی محقق می‌شود/ باید دانشگاه‌ها را به سمت فراگیری دانش نوین سوق داد

مدیرعامل یک شرکت دانش بنیان با اشاره به اینکه مصرف‌کننده به واسطه عدم اعتماد یا ذوق‌زدگی بیش از حد به محصولات خارجی تمرکز روی کالای داخلی ندارد، گفت: جهش تولید زمانی تحقق می یابد که با ارتقای کیفیت تولید و فرهنگ‌سازی بتوان مشتریان را به سمت کالای داخلی هدایت کرد.

محمد نادری مدیرعامل یک شرکت دانش‌بنیان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه علم و فناوری ایسکانیوز، با بیان اینکه عمده فعالیت‌های این شرکت دانش‌بنیان تولید محصولات امنیتی و ارائه خدمات امنیتی در حوزه مدیریت متمرکز در سازمان‌ها است، اظهار کرد: ماهیت این مجموعه مبتنی بر تحقیق و توسعه در حوزه امنیت است. این شرکت با توجه به دانش‌بنیان بودن از پایان‌نامه‌های تحقیقاتی و دکترا حمایت می‌کند.

نادری ادامه داد: این شرکت دانش‌بنیان رسالت اصلی خود را بر پایش عملکرد گذاشته است، یعنی رسالت ما بر تولید ابزارهایی است که به پایش متمرکز کمک می کند. این پایش متمرکز میتواند امنیت کسب وکارها یا زیرساخت ها یا حتی عملکرد بخش های مختلف در سازمان‌ها باشد.

مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان گفت: برای این کار یکسری محصولات و سامانه امنیتی را راه‌اندازی کردیم. همچین طی سال‌های اخیر با توجه به رویکرد ارائه راهکارهای جامع محصولات خانواده CoreSolution و نیز خدمات ایجاد مراکز عملیات یکپارچه (UOC) در استراتژی‌های کسب و کار این شرکت قرار گرفته است.

نادری همچنین ارائه خدمات یکپارچه سازی مراکز عملیات امنیت و مانیتورینگ، ارائه خدمات تامین امنیت سازمانی شامل ارزیابی امنیتی و امن سازی زیرساخت‌ها و سرویس‌ها، ارائه پلت فرم اینترنت اشیا کورتینگز، راه‌اندازی سامانه مدیریت خودکار و متمرکز مراکز داده کورفلو و ... را از عمده دستاوردهای این شرکت عنوان کرد.

وی تربیت نیروی انسانی توانمند و ارتقای دانش فنی را از رویکردهای آینده این شرکت عنوان کرد و افزود: تربیت نیروی انسانی سبب افزایش دانش فنی و از همه مهم‌تر جهت دهی آنها به سمت دانشگاه‌ها در حوزه کامپیوتر و آی تی است؛ زیرا دانشجویان بیشتر با این فضای کاری آشنایی چندانی ندارند باید در این زمینه تدابیری اندیشیده شود. ما در همه پروژه‌ها سیستم قدیمی اوستا شاگردی را در دستور کار خود قرار دادیم تا ضمن تربیت نیروی‌ انسانی ماهر،هزینه تمام شده را کاهش دهیم. همچنین در جهت گسترش سیستم‌های بومی در کشور تلاش می‌کنیم تا با ایجاد سیستم‌های نوین نیاز مشتریان را پاسخ دهیم.

وی در رابطه با شعار جهش تولید گفت: در حوزه تولید همیشه سه معادله(تولید کننده، مصرف کننده یا سیاست‌گذار ) وجه اساسی وجود دارد که هر کدام از این وجه‌ها اگر کارکرد درستی نداشته باشد، معادله نتیجه مناسبی نخواهد داشت. قضیه است. در حوزه تولیدکننده نبود دانش فنی و نیروی انسانی توانمند مشکل اساسی وجود دارد و این امر مهم نشان می‌دهد که شرکت‌های تولیدی عمدتا یا دور از فضای تولید و روش‌های مدرن دنیا هستند از طرفی دیگر منابع انسانی خبره که این کار را انجام دهند خلاقیت داشته باشد در کشور کم است. متاسفانه دانشگاه‌ها کارکرد مناسبی در حوزه آموزش نیروها ندارند.

وی تصریح کرد: همچنین به دلیل افت کیفیت محصولات تولیدی و قیمت تمام شده مصرف‌کننده به واسطه عدم اعتماد یا ذوق‌زدگی بیش از حد به محصولات خارجی عمدتا تمرکز روی کالای داخلی ندارد و این نیاز به فرهنگ سازی و جلب اعتماد مشتریان را دارد. همچنین با وجود اینکه در حوزه سیاست‌گذاری تلاش می شود اما بیشتر رنگ و بوی شعاری دارد تا عملیاتی، ما قوانین زیادی دارم اما در اجرای قوانین باک‌ها و گپ‌ها زیادی است و هرکسی می‌تواند استفاده کند و مفری برای عدم اجرای قوانین باشد، بنابراین معادله مریضی است اما همین تأکیدات زیادی روی این قضیه شاید از بعد فرهنگ‌سازی و نظارتی توسط مراجع ذیربط انگیزه مضاعفی را برای پیگیری ایجاد کند برهمین اساس امیدواریم که جهشت تولید با همکاری تمام نهادها در کشور محقق شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1068378

وب گردی

وب گردی