دانشگاه‌ها در ایام پساکرونا به برنامه‌ریزی استراتژیک نیاز دارند

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد دامغان، برنامه‌ریزی استراتژیک دانشگاه‌ها در پساکرونا را یک ضرورت دانست.

به گزارش ایسکانیوز از دامغان، نعمت‌اله نعمتی در آغاز جلسه هیات رییسه صبح امروز در جمع اعضا گفت: بازه زمانی مربوط به یورش بیماری کرونا می‌تواند به زمینه‌ای مساعد برای بازخوانی بخشی از روال‌ها و روندهای ارائه خدمت بویژه در دانشگاه‌ها و مشخصا در دانشگاه آزاد اسلامی شود.

وی افزود: کرونا در نگاه افراد و سازمان‌ها، ضرورت ایجاد تغییر را مطرح کرد و در جامعه شاهدیم که بخشی از رفتار جدید خیلی سریع‌تر از آنکه فکر کنیم به عنوان یک فرهنگ ساختاری جدید پذیرفته شد و مردم قبول کردند که برای گریز از دام کرونا باید تابع مقررات نوین ابلاغی از سوی سازمان‌های مربوطه باشند.

سرپرست واحد دامغان یادآور شد: دانشگاه آزاد اسلامی در ساختار غیردولتی و بدون وابستگی به بودجه دولت، صاحب سازمان منسجمی است که در نزدیک به 40 سال فعالیت از دوره آزمون و خطاها برون آمده و امروز با سبک اختصاصی در پرورش نسل جوان شناخته می‌شود.

نعمتی در ادامه تاکید کرد: دانشگاه آزاد اسلامی در وقوع کرونا به بخشی از توانایی‌های خود دست یافت و در عین حال به بخشی از ضعف‌های درون‌سیستمی هم واقف شد و البته تهدید و فرصت‌های برون‌سازمانی هم دچار تغییراتی شدند که این آگاهی‌ها نیازمند بازخوانی برنامه‌های دانشگاهی است به شکلی که باید با مطالعات استراتژیک، واحدهای دانشگاهی را به کشف راهبردهای جدید در ارتقا کیفیت و تامین رضایت بیشتر مخاطب، هدایت و با دقت، برنامه‌های دانشگاهی را در 3 ساختار کوتاه، میان و بلندمدت بازطراحی کرد.

عضو گروه آموزشی تربیت بدنی واحد دامغان، خاطرنشان کرد: اگر برنامه اصولی نداشته باشیم؛ هرگز سو و شتاب حرکت‌های مربوط به توسعه را پیدا نخواهیم کرد و این اتفاق می‌تواند سازمان را با مشکل اساسی مواجه کند.

متخصص اقتصاد ورزشی، افزود: آموزش‌های برخط توانست ذهن سازمان را به صرفه‌جویی در هزینه‌کردهای ایاب ذهاب دانشجویان تحصیلات تکمیلی و پرهیز از ریسک جاده و غم غربت جلب کند بنابراین می‌توان با برنامه‌ریزی جدید به کیفیت آموزش و پژوهش در دانشگاه آزاد اسلامی کمک کرد.

رئیس واحد دامغان در 4 هفته اخیر، بخشی از فرصت جلسه هیات رییسه را به بازخوانی و بازآموزی برنامه‌ریزی استراتژیک تخصیص داده و حوزه‌های عملیاتی، ملزم شده‌اند تا برنامه‌های مبتنی بر مطالعات استراتژیک وابسته به دانش کافی در محدوده شناخت ضعف و قوت درون سازمانی و فرصت و تهدیدهای بیرونی آماده کنند.

کد خبر: 1069767

وب گردی

وب گردی