عطر گل سرخ در دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل پیچید

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل از آغاز برداشت گل محمدی در محوطه این دانشگاه خبر داد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، حسین علی پور در حاشیه برداشت گل محمدی از دانشگاه آزاد اردبیل گفت: طرح کشت گل محمدی در سال 98 و به همت گروه کشاورزی دانشگاه در محوطه مجتمع بسیج دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل در مساحتی بیش از شش هزار متر مربع ،که قبلا به صورت فضای بلا استفاده و متروکه بوده، آغاز شد.

وی ادامه داد : این طرح در راستای یکی از ماموریت های دانشگاه یعنی ارتقای بهره وری املاک و دارائی ها است که پس از انجام مطالعات علمی، به صورت کشت بافت و پرورش به روش ریز ازدیادی آغاز گردید. هدف اولیه این طرح، زیبا سازی و نشاط آفرینی محوطه دانشگاه است که مورد استفاده اساتید، کارکنان و دانشجویان محترم می باشد.

علی پور ادامه ادامه داد: از اهداف بعدی طرح می توان به ارزش آفرینی آن اشاره کرد که در همین سال اول بهره برداری شاهد برداشت محصول آن هستیم.

معاون توسعه مدیریت و منابع واحد اردبیل گفت: در راستای ارزش آفرینی این طرح، و با رعایت آیین نامه مالی و معاملاتی، محصول پس از برداشت در مرکز رشد دانشگاه توسط یکی از دستگاههای طراحی شده توسط اساتید فرآوری شده و اسانس آن، که بازار مناسب صادراتی و داخلی مناسبی دارد، تهیه خواهد شد و بدین ترتیب ارزش افزوده بیشتری پیدا خواهد کرد.

وی خاطر نشان کرد: با توجه به ظرفیتهای موجود بنا داریم تا نسبت به کشت این گیاه و توسعه محصول از طریق واحدهای استان نیز اقدام کنیم تا با توسعه این طرح، زنجیره ارزش ایجاد شود.

کد خبر: 1071297

وب گردی

وب گردی