امارات: آمریکایی‌ها قول داده‌اند که الحاق صورت نگیرد

وزیر مشاور در امور خارجه امارات مدعی شد که آمریکا به قول خود مبنی بر عدم اجرای طرح اشغال کرانه باختری وفادار است.

به گزارش ایسکانیوز، «انور قرقاش» وزیر مشاور در امور خارجه امارات، مدعی شده که آمریکا قول داده است تا رژیم صهیونیستی اجرای طرح اشغال کرانه باختری را اجرا نکند و از نظر امارات حرف آمریکا تضمین است.

به نوشته العربیه، او در ادامه گفت که امارات نمی‌داند مسأله لغو اجرای طرح الحاق کرانه باختری چه زمانی نهایی می‌شود اما به وساطت آمریکا برای این مسأله باور دارد.

انور قرقاش در بخش دیگری از ادعاهای خود، بار دیگر گفت که امارات به علت توافق با اسرائیل، در موقعیت بهتری برای کمک به فلسطینی‌ها قرار دارد و در سال‌های پیش رو بیش از دیگران به حل و فصل بحران فلسطین کمک خواهد کرد، اما فلسطینی‌ها هم باید رهبری امور را در دست بگیرند.

این مقام اماراتی، طرح سال ۲۰۰۲ اتحادیه عرب موسوم به «ابتکار صلح عربی» را همچنان به عنوان ملاک سیاست‌های کشورهای عربی دانست و ادعا کرد که با دشمنی با اسرائیل نفعی حاصل نمی‌شود.

او سپس گفت که به زودی بسیاری از اتباع اسرائیلی به امارات آمده و در این کشور ساکن خواهند شد.

ادعای امارات مبنی بر اینکه سازش در راستای توقف اشغال کرانه باختری و به نفع فلسطینی‌ها بود، در حالی است که روز گذشته وزارت خارجه تشکیلات خودگردان در بیانیه‌ای از ساخت ۹۸۰ واحد مسکونی از سوی رژیم صهیونیستی در کرانه باختری خبر داد و تأکید کرد که بر خلاف ادعای جریان سازش در منطقه، این توافق به هیچ وجه مانع از توسعه‌طلبی و غارت زمین‌های فلسطینی‌ها نشده است.

امارات و بحرین که قرار است امروز (سه شنبه) به طور رسمی توافق سازش را با رژیم صهیونیستی در کاخ سفید امضاء کنند، مدعی شده‌اند که این توافق به حل و فصل مسأله فلسطین کمک خواهد کرد.

روز یکشنبه نیز وزیر خارجه بحرین مدعی شد که توافق این کشور با رژیم صهیونیستی در راستای بازگرداندن حقوق فلسطینی‌ها و برقراری ثبات و امنیت در منطقه بوده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1072109

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =