ورود بسیج به جمع‌آوری و بازپروری معتادان متجاهر

فرمانده سپاه محمد رسول‌الله (ص) تهران بزرگ با اشاره به ورود بسیج به جمع‌آوری و بازپروری معتادان متجاهر اعلام کرد مواد مخدر با آسیب‌های اجتماعی عجین شده است.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، سردار سرتیپ دوم پاسدار محمدرضا یزدی فرمانده سپاه محمد رسول‌الله (ص) تهران بزرگ در گفت‌وگویی با اشاره به اقدامات سپاه در حوزه بازپروری معتادان متجاهر اظهار داشت: به دنبال هماهنگی تمام دستگاه‌ها برای مقابله با مواد مخدر و جمع‌آوری معتادین متجاهر هستیم.

وی ادامه داد: امروز موضوع مواد مخدر با آسیب‌های اجتماعی و خانواده زندانیان عجین شده و با مواردی همچون قاچاقچیان عمده و خرده مواد مخدر اختلاط پیدا کرده است.

فرمانده سپاه محمد رسول‌الله (ص) تهران بزرگ افزود: امروز لازم است که دادستانی، شهرداری، نیروی انتظامی، بهزیستی، استانداری، سپاه و بسیج اقدمات خود را در راستای برخورد با خرده‌ فروشان مواد مخدر، پاتوق‌های معتادان، کمک به بازپروری معتادان و کمک به خانواده‌های بد سرپرست و زنان سرپرست خانواده انجام دهند.

سردار یزدی خاطرنشان کرد: اگر یک مجموعه به تنهایی بخواهد در این معضل اقدامات خود را انجام دهد یا اینکه تنها چند مجموعه بدون هماهنگی با یکدیگر به اقدامات خود بپردازند، قاعدتاً اثربخشی فعالیت‌ها کم خواهد بود، امروز بعد از 40 سال از گذشت انقلاب اسلامی، تمام دستگاه‌ها پای کار هستند و فعالیت می‌کنند اما اثربخشی کارها به دلیل هم‌افزایی کم است.

وی درباره اقدامات سپاه محمد رسول‌الله (ص) تهران بزرگ در افزایش ظرفیت نگهداری معتادان متجاهر گفت: قرار بود سال گذشته ظرفیت نگهداری معتادان متجاهر توسط سپاه محمد رسول‌الله (ص) تهران بزرگ به پنج هزار نفر افزایش پیدا کند اما به دلیل مشکلات در تأمین منابع و تجهیز مجموعه شهید زیادیان، این اتفاق حاصل نشد و امسال نیز در پی افزایش ظرفیت نگهداری معتادان متجاهر به سه هزار نفر هستیم.

فرمانده سپاه محمد رسول‌الله (ص) تهران بزرگ خاطرنشان کرد: زمانی که توان بازپروری افزایش پیدا کند معتادان با فراگیری و آموزش یک شغل به جامعه باز خواهند گشت و کار آنها با جامعه‌پذیری همراه خواهد بود و دیگر به مسیر قبلی برنمی‌گردند.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا از ظرفیت بسیج برای برخورد با قاچاقچیان، خرده‌فروشان مواد مخدر و معتادان متجاهر استفاده خواهد شد یا خیر، گفت: هنوز درخواستی در این رابطه از طرف نیروی انتظامی یا مسئولان ذیربط ارائه نشده است و بیشتر به دنبال این هستیم که در موضوعات فرهنگی، کمک به خانواده‌های آسیب‌دیده، زنان سرپرست خانواده و بدسرپرست، جمع‌آوری و کمک به بازپروری معتادان متجاهر ورود پیدا کنیم.

انتهای پیام/ 

کد خبر: 1072297

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • بسیجی IR ۱۰:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۹
      0 0
      احسنت. بسیج باید نهادی مردمی و برای رفع مشکلات مردم باشد.