رم برای مرد تنیس اول جهان چراغانی شد

شب گذشته نواک جوکوویچ مرد شماره یک تنیس جهان، در دهمین حضور خود در فینال آزاد رم موفق شد طی دو ست با نتایج 5_7 و 3_6 دیگو شوارتزمن آرژانتینی را شکست دهد و...

باشگاه خبرنگاران دانشجویی (ایسکانیوز)-محمدرضا خدابخش؛ شب گذشته نواک جوکوویچ مرد شماره یک تنیس جهان، در دهمین حضور خود در فینال آزاد رم موفق شد طی دو ست با نتایج 5_7 و 3_6 دیگو شوارتزمن آرژانتینی را شکست دهد. این تنیسور صرب توانست در پنجاه و دومین حضور خود در فینال مسترز هزار امتیازی، سی و ششمین قهرمانی خود را دشت کند و رکورد رافائل نادال که 35 قهرمانی در کارنامه خود دارد را پشت سر بگذارد و از این حیث رکورد دار شود.

خشمگین تر از همیشه!

جوکوویچ در مرحله یک هشتم نهایی مسابقات تنیس اوپن آمریکا که هفته گذشته برگزار شد، حرکتی عجیب و غیر ورزشی انجام داد و پس از عصبانیت در حین مسابقه توپ را به صورت داور خط زد و او را نقش زمین کرد؛ پس از این اتفاق داور مسابقه تصمیم بر اخراج او گرفت.خیلی از کارشناسان و کاربران صفحات مجازی، این حرکت او را غیر حرفه ای خطاب کردند؛ خصوصا که فدرر و نادال دو رقیب جدی او برای قهرمانی از آن رقابت ها انصراف داده بودند و بهترین فرصت برای قهرمانی بود!

مصاحبه های عجیب!

تنیسور صرب پس از اخراج از مسابقات،طی مصاحبه ای سعی می کرد داور خط را متهم به بزرگنمایی کند که با واکنش شدیدی از سوی هواداران تنیس رو به رو شد. بعد از انتقاداتی که به جوکوویچ شد، به نظر می رسید که برای آرام کردن طرفداران و نه از روی پشیمانی به خاطر حرکتی که انجام داده بود، عذرخواهی کرد. همچینین قبل از شروع رقابت های رم طی صحبتی اذعان داشت:《 نمی توانم قول بدهم که اینکار را دوباره انجام ندهم 》. این ادعا نیز موجی از انتقادات را به سوی او برد. همچنین در رقابت های رم نیز که منجر به قهرمانی اش شد، یکبار در حین بازی از شرت عصبانیت راکت خود را به زمین زد و شکست و از داور اخطار گرفت.این رفتارها نشان می دهد که نباید انتظار رفتار بهتری از او داشته باشیم.

خوش اقبالی صربیناتور!

در مرحله یک چهارم نهایی رقابت های رم دو شوارتزمن که در فینال مغلوب جوکوویچ شد، توانست رافائل نادال، جدی ترین رقیب جوکوویچ برای قهرمانی و ملقب به سلطان خاک را در عین ناباوری شکست دهد و راه را برای مرد شماره یک جهان هموارتر سازد. همچنین دو رقابت قبلی که در آمریکا به عنوان یو اس اوپن برگزار شد، بازهم مسیر جوکوویچ با انصراف فدرر به دلیل مصدومیت نادال به دلیل کرونا راحت تر از همیشه شده بود که او یکی از مسابقات را قهرمان و دیگری را از روی خشم از دست داد و اخراج شد. همچنین یکی دیگر از آمار جالب او نیز این است که از شروع سال 2020 در جریان مسابقه شکست نخورده است.

بیماری و مصدومیت!

جوکوویچ پس از شروع رقابت ها بعد از کرونا، به این بیماری مبتلا شد و یکی از رقابت ها را به این دلیل از دست داد. همچنین در مسابقات آزاد آمریکا نیز دچار مصدومیت از ناحیه گردن بود و در حین چند بازی به صورت مداوم استراحت پزشکی میگرفت و وقت زیادی رو اتلاف میکرد که در جریان بازی با بائوتیستای اسپانیایی با گرفتن زمان مسابقه بازی را به نفع خود برگرداند و این موضوع اعتراض حریفش را به همراه داشت.


در هر صورت به هیچ وجه نمی توان توانایی های فنی او را کتمان کرد و این مسائل حاشیه ای چیزی از افتخارات و سطح او کم نمیکند اما قطعا می تواند در آینده برای او و محبوبیت او مشکل ساز شود. باید دید این تنیسور صرب تا کی می تواند مرد شماره یک تنیس جهان باقی بماند.

کد خبر: 1073187

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =