ظرفیت بیمارستان‌های کرونایی اصفهان در حال تکمیل

سخنگوی وزارت بهداشت با بیان اینکه بروز موارد بستری و مرگ و میر در استان اصفهان از میانگین کشور بالاتر است، گفت: اعمال جراحی غیراورژانسی از روز شنبه پنجم مهر ماه تا اطلاع ثانوی در استان اصفهان ممنوع اعلام شده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، دکتر سیما سادات لاری درباره وضعیت کرونا در اصفهان، گفت: بعد از خیز بسیار شدید بیماری در اسفند ماه سال گذشته در استان اصفهان و کاهش تدریجی در موارد ابتلا و بستری از فروردین تا هفته اول خرداد ماه سال جاری، از نیمه دوم خرداد ماه نمودار موارد ابتلا و بستری روزانه در این استان مجددا روند صعودی به خود گرفته که این شیب صعودی همچنان در حال امتداد است.

وی افزود: در حال حاضر شهرستان‌های اصفهان، برخوار، چادگان، خمینی شهر، خوانسار، سمیرم، فَریدن، فریدون شهر، فلاورجان، لنجان و نجف آباد در این استان در  وضعیت قرمز و شهرستان‌های بوئین و میان‌دشت، تیران و کَروَن، شاهین شهر و میمه، شهرضا، کاشان، مبارکه و نائین در وضعیت هشدار بیماری قرار دارند.

لاری تاکید کرد: بروز موارد بستری و مرگ و میر در استان اصفهان از میانگین کشور بالاتر است. اکنون ۱۲۷۸ بیمار مبتلا به کووید-۱۹ در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی استان اصفهان بستری هستند که تعداد ۲۱۶ نفر از این بیماران به دلیل شرایط بالینی نامناسب در بخش مراقبت‌های ویژه حضور دارند.

وی افزود: متوسط سن بستری بیماران کرونایی از ابتدای شیوع بیماری در استان اصفهان ۵۷ سال گزارش شده است. در استان اصفهان ظرفیت بیمارستان‌های مرجع کرونا به سرعت در حال تکمیل است و برای پوشش خدمات بیماران تعداد بیشتری از تخت‌های بیمارستانی اعم از دولتی، خصوصی و خیریه اختصاص داده خواهد شد. همچنین اعمال جراحی غیراورژانسی از روز شنبه پنجم مهر ماه تا اطلاع ثانوی در استان اصفهان ممنوع اعلام شده است.

وی ادامه داد: بیشترین میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در این استان در مراکز پلیس + ۱۰ و کمترین میزان رعایت پروتکل‌ها در پاساژهای استان اصفهان گزارش شده است.
منبع:ایسنا
 انتهای پیام

کد خبر: 1073356

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =