توجه دانشگاه آزاد اسلامی به اشتغال جوانان قابل تقدیر است/ رونمایی از مجموعه آثار تاج الشعرا اردبیلی

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل از رویکرد دانشگاه آزاد اسلامی نسبت به اشتغال جوانان قدردانی کرد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز( ایسکانیوز)، سیدحسن عاملی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل ظهر امروز در دیدار دکتر محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی، گفت: سفرهای استانی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی و بازدید از واحدها و نظارت بر فعالیت ها و برنامه های آنها ارزشمند و قابل تقدیر است. اینکه ظرفیت های استان را در مسیر تبدیل علم به ثروت مورد استفاده قرار می دهید، کار شایسته ای است.

وی با تأکید بر لزوم بالا بردن اعتبار علمی دانشگاه آزاد اسلامی، اظهار داشت: این دانشگاه باید نخبگان و دستاوردهای علمی خود را در سطح ملی و بین‌المللی به درستی معرفی کند تا زمینه‌ای برای یافتن جایگاه ویژه در جهان فراهم شود.

عاملی خاطرنشان کرد: تاکنون دانشگاه ها نتوانسته‌اند به خوبی از ظرفیت استان های مرزی استفاده کنند که امیدواریم دانشگاه آزاد اسلامی بتواند این کمبود را جبران کند و از کشورهای همسایه دانشجو بپذیرد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل با قدردانی از رویکرد دانشگاه آزاد اسلامی نسبت به اشتغال جوانان، گفت: لازم است دانشگاه آزاد اسلامی در حوزه صنایعی که منجر به خروج ارز از کشور می شود، تلاش کند تا بتواند علاوه بر سهیم شدن در دانش جهانی، از خروج ارز جلوگیری کند.

وی با بیان اینکه کشور ما در پانصد سال اخیر فرصت های زیادی را از دست داده و دانشگاه ها باید آن را جبران کنند، گفت: دانشگاه آزاد اسلامی با ورود به عرصه های علمی و آموزشی، می تواند غرور ملی را احیا کند.

در ادامه این نشست، اسحاق رسولی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان اردبیل، گزارشی از فعالیت های دانشگاه آزاد اسلامی استان اردبیل ارائه کرد و گفت: تلاش ما این است که مدل توسعه بومی داشته باشیم که در این راستا براساس سیاست های کلان دانشگاه، نیازسنجی در استان و امکان‌سنجی در دانشگاه انجام شده و تاکنون 7 موضوع راهبردی احصاء شده است.

وی ادامه داد: موضوعاتی که برای توسعه بومی استان اردبیل در نظر گرفته شده، عبارتند از فناوری اطلاعات و ارتباطات، صنایع فرهنگی، سلامت، گردشگری دانش بنیان، صنایع غذایی و تبدیلی، انرژی و آب های دامنه سبلان و تولید بذر است.

رونمایی از مجموعه آثار تاج الشعرا اردبیلی

دکتر محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در حاشیه این دیدار، همراه با آیت الله سیدحسن عاملی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل، از مجموعه آثار مرحوم استاد عباسقلی یحیوی معروف به تاج الشعرا اردبیلی رونمایی کرد.

این مجموعه آثار شامل 6 جلد اشعار حسینی است که با همکاری دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل گردآوری و در قالب کتاب، اپلیکیشن و کتاب صوتی عرضه شده است.

تمامی اشعار این 6 جلد کتاب مرتبط با امام حسین(ع) و حماسه کربلاست.

عباسقلی یحیوی از شاعران مرثیه‌سرای ترک‌زبان ایرانی، اهل اردبیل است که اغلب سروده‌های وی به زبان ترکی بوده و در سروده‌های خود از قالب شعری حماسی استفاده کرده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1073395

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =