موجودی بیش از ۳ میلیون و ۴۰۰ هزار تن کالای اساسی در بنادر

بیش از ۳ میلیون و ۴۰۰ هزار تن کالای اساسی در گمرکات کشور موجود است که بندر امام خمینی با بیش از ۲ میلیون و ۳۷۶ هزار تن، بیشتری موجودی کالا را در بین بندرهای کشور به خود اختصاص داده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، نگاهی به آمار تازه موجودی کالا در بنادر کشور نشان می‌دهد که تا تاریخ ۱۶ مهر ۹۹، ۲۱۲۳۰۸ تن گندم، ۱۶۲۲۵۳۴ تن ذرت، ۲۵۶۷۰۸ تن جو، ۲۰۶۰۹۶ تن سویا، ۷۰۶۱۷ تن برنج، ۳۵۷۸۴۷ تن شکر، ۴۰۹۴۱۸ تن روغن خام و ۲۶۶۱۷۵ تن دانه‌های روغنی در گمرکات کشور موجود است که جمع این آمار به ۳۴۰۱۷۰۳ تن می‌رسد.

در تاریخ مذکور ۲۳۷۶۲۴۴ تن از موجودی کالاهای اساسی در بندر امام خمینی، ۳۹۹۲۶۹ تن در بندر شهید رجایی، ۲۷۲۱۸۴ تن در بندر امیر آباد و ۱۵۲۸۹۷ تن در بندر نوشهر و ۱۰۴۳۷۸ تن در بندر انزلی رسوب شده است.

همچنین بیشتری موجودی کالاهای کانتینری نیز متعلق به بندر شهید رجایی، بندر بوشهر، بندر امام خمینی، و بندر خرمشهر و بندر چابهار به ترتیب با ۸۰۶۶۲، ۷۲۶۱، ۴۹۱۶، ۳۹۴۶، ۱۸۴۲ کانتینر است.

در تاریخ مذکور، ۸ فروند شناور حاوی کالای اساسی با ۴۹۷۹۷۳ تن ذرت، سویا، برنج و دانه‌های روغنی در بندر امام خمینی در حال تخلیه و ۸ فروند شناور حاوی کالاهای اساسی با ۵۲۳۵۵۰ تن ذرت، سویا، برنج و دانه‌های روغنی در انتظار لنگرگاه بوده است.

منبع: مهر
انتهای پیام/

کد خبر: 1076161

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =