تارومار ۳۰۰۰ تارنما در روزهای کرونایی

فرمانده نیروی انتظامی از شناسایی ۳۰۰۰ تارنمای متخلف و مشوش‌کننده فضای جامعه از سوی پلیس فتا ناجا خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، سردار حسین اشتری سه‌شنبه ۲۲ مهرماه در آیین تکریم و معارفه فرمانده انتظامی استان همدان، با بیان اینکه هجمه های خیلی زیادی در فضای مجازی در کشور وجود داشت، اظهار کرد: در جریان شیوع کرونا ۳۰۰۰ تارنمای متخلف و مشوش کننده فضای جامعه از سوی پلیس فتا ناجا شناسایی شد، این تارنماها با تشویش اذهان عمومی سبب ایجاد نگرانی در مردم شده بود که متولیان این تارنماها به صورت تلفنی و حضوری توجیه شدند و با برخی از آنها برخورد قانونی صورت گرفت.

وی با اشاره به مدیریت و رصد فضای مجازی پیرامون پیشگیری از آسیب ها و جرائم این فضا مطرح کرد: پلیس با مدیریت هوشمند و کنترل و رصد فضای مجازی اقدامات خوبی را در این زمینه انجام داده و گزارش های سالانه ما کاهش جرائم به ویژه در حوزه جرائم مالی را با عنایت به استفاده مردم از رمهای پویا در مبادلات مالی نشان می دهد.

فرمانده نیروی انتظامی با اشاره به رسالت پلیس در امر پیشگیری و مقابله با هر گونه جرائم مجازی و حقیقی در جامعه گفت: پلیس همواره با هوشمندی و استفاده از شگرد ها و تجهیزات نوین علمی در فضای مجازی و حقیقی جامعه سعی کرده است امنیت و اطمینان خاطر را برای هموطنان به وجود آورده و با مجرمان این عرصه به قوت برخورد می کند.

وی با بیان اینکه وظیفه نیروهای مسلح تأمین امنیت مردم است، از سوی دیگر رشد، توسعه و پیشرفت کشور در همه حوزه ها در سایه امنیت صورت می پذیرد، خاطرنشان کرد: مهمترین نعمتی که برای مردم وجود دارد، نعمت امنیت و سلامت است که نیروی انتظامی این افتخار را دارد که حافظ امنیت مردم است.

اشتری تصریح کرد: همدان با اقدامات خوبی که در راستای تأمین امنیت مردم صورت گرفته یکی از استان های امن و خوب کشور است که این مهم به خاطر تلاش همکارانم در انتظامی و نیز تعامل بسیار خوب با مردم و مسئولان استان به دست آمده است.

وی در ادامه با اشاره به اقدامات بسیار خوب پلیس در مقابله با کروناویروس، گفت: پلیس از زمان انتشار کرونا در کشور با قدرت وارد عمل شد و اقدامات مناسب و مطلوبی را در این راستا انجام داد. با انتشار کرونا در کشور اعلام کردند که برخی از کالاها را در انبارها احتکار می کنند و مردم به این کالا ها دسترسی ندارند که پلیس با شناسایی این انبارها توانست طی مدت ۲۴ ساعت بخش عمده ای از این کالاها را در اختیار مردم قرار دهد.

فرمانده نیروی انتظامی افزود: نیروی انتظامی در سراسر کشور با شناسایی و کشف انبارهای احتکار دارو، ماسک و مواد ضدعفونی کننده اقدام به مقابله قانونی با سوءاستفاده کنندگان در این عرصه کرد و اقدامات خوبی را در این راستا شاهد بوده ایم.

وی بیان کرد: تمام تجهیزات و امکانات ناجا اعم از نیرو ها، مراکز درمانی و خودرها برای اجرایی شدن برنامه های پیشگیرانه با این ویروس و اجرای هر چه بهتر شیوه نامه های بهداشتی از همان ابتدا در تعطیلات نوروزی، روز طبیعت و سایر مناسبت ها در اختیار ستاد مقابله با کرونا بوده است.

اشتری اضافه کرد: علاوه بر اقدامات ذکر شده، مراکز درمانی ناجا در موج اول و دوم مقابله با کرونا پذیرای عموم بیماران کرونایی بوده و هم اکنون هم آمادگی صددرصدی خود را برای همکاری هر چه بیشتر و خدمت رسانی به مردم اعلام می داریم.

وی در بخش پایانی سخنانش گریزی به ایام اربعین زد و گفت: در ایام اربعین به علت بیماری کرونا بسیار نگران بودیم که اگر مانند سال های قبل جمعیت زائران، روانه مرزها شوند چه اقدامی می توان انجام داد که اتفاقی رخ ندهد اما به دنبال توصیه رهبر معظم انقلاب که فرمودند «زیارت اربعین را در خانه ها برگزار کنیم» مردم نیز اطاعت کردند و در خانه ها ماندند و همه شاهد بودیم که ما هیچ گونه مشکلی در این ایام نداشتیم.

اشتری با بیان اینکه اربعین حسینی امسال یکی از زیباترین جلوه همکاری و اطاعت از فرامین رهبر انقلاب اسلامی بود، مطرح کرد: توجه مردم به فرامین مقام معظم اسلامی(مدظله العالی) درک بالای آنها، همدلی و همراهی مردم با مقتدای خویش را نشان می داد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان نیز با بیان اینکه نیروی انتظامی در زمینه تأمین امنیت بسیار موفق عمل کرده است، گفت: نیروی انتظامی در تأمین امنیت مرزها تلاش می کند و امروز شاهد هستیم که در راه امنیت شهید تقدیم انقلاب می کند.

حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی موثقی خاطرنشان کرد: امروز امنیت در فضای مجازی نیز بسیار مهم است و پلیس باید این فضا را هوشمندانه مدیریت کند تا بتواند امنیت را در این فضا برای شهروندان تأمین کند.

وی نیروی انتظامی را مظهر اجرای قانون در جامعه دانست و اظهار کرد: همه باید از قانون پیروی کنند و عفاف و حجاب هم جزء قانون و مستثنی از این مقوله نیست و باید قانون‌مداری را در جامعه نهادینه کنیم.

استاندار همدان نیز با اشاره به اینکه یکی از مهمترین نیازهای هر جامعه، مقوله امنیت است و نقش نیروی انتظامی در این رابطه برجسته است، مطرح کرد: یکی از مهمترین نیازهای هر جامعه ای، امنیت است و نقش نیروی انتظامی در این رابطه نقشی برجسته و مشخص است چراکه تأمین امنیت توسط پلیس صورت می گیرد.

سیدسعید شاهرخی با بیان اینکه همدان در تمامی عرصه های مختلف رتبه های برتر دارد که نتیجه این اصل، وحدت و هماهنگی و انسجام بین مردم و مسئولان است، تصریح کرد: به لحاظ امنیت، استان همدان دارای شرایط بسیار مطلوبی بوده که ثمره تلاش های نهادهای امنیت ساز به ویژه نیروی انتظامی است.

فرمانده جدید انتظامی استان همدان نیز خدمت در استان همدان را مایه مباهات و افتخار دانست و گفت: با توجه به سابقه دینی و فرهنگی این استان نیروی انتظامی با تعامل، همفکری اعضای شورای تأمین، بهره مندی از رهنمودهای علما و استفاده از ظرفیت علمی و مشارکت مردمی امنیت را در خور شأن و تراز انقلاب اسلامی و مردم تأمین می کند.

سردار سلمان امیری ادامه داد: با بهره مندی از منویات رهبر انقلاب و فرمانده ناجا در کنار ظرفیت و منابع استان همدان با استفاده از توانمندی های مجاهدان در راه خدا این نیرو در راستای ارتقای کیفیت مأموریت های سازمانی و ارتقای امنیت عمومی جامعه تلاش می کند.

وی اضافه کرد: ارتقای امنیت اجتماعی و احساس امنیت مطالبه مردمی است که با تلاش و همت کارکنان این نیرو برای مردم خوب همدان به ارمغان می آوریم.

با حکم فرمانده ناجا سردار «سلمان امیری» به عنوان فرمانده جدید انتظامی استان همدان منصوب و از زحمات سردار «بخشعلی کامرانی‌صالح» فرمانده سابق قدردانی شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1076850

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =