ارمنستان از گشودن پرونده جنایی علیه جمهوری آذربایجان خبر داد

دادستانی کل ارمنستان اعلام کرد یک پرونده جنایی را درباره تروریسم بین‌المللی علیه استفاده ادعایی جمهوری آذربایجان از مزدوران خارجی در درگیری‌های منطقه مورد مناقشه قره‌باغ کوهستانی گشوده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، دفتر دادستانی کل ارمنستان امروز سه‌شنبه اعلام کرد یک پرونده جنایی با موضوع تروریسم بین‌المللی از سوی دادستان‌های ارمنستان درباره حضور ادعایی مزدوران خارجی در منطقه مورد مناقشه قره‌باغ کوهستانی گشوده شده است.

به گزارش «اسپوتنیک»، در بیانیه مطبوعاتی این دفتر آمده است: بر مبنای اطلاعات درباره استخدام و استفاده از مزدوران خارجی از سوی (جمهوری) آذربایجان از اولین روزهای جنگ تهاجمی، دفتر دادستانی نظامی مرکزی ارمنستان یک پرونده جنایی را درباره تروریسم بین‌المللی آغاز کرده است.

دادستانی کل ارمنستان افزود: (جمهوری) آذربایجان مزدوران را وادار کرده به اقدام نظامی علیه «جمهوری آرتساخ» [قره‌باغ کوهستانی] در منطقه هورادیز در میانه آتش‌بس اعلام شده، ادامه دهند.

ایروان همچنین گفت اطلاعاتی در اختیار دارد مبنی بر این که مزدوران در حملات علیه شهر هادروت مشارکت داشته‌اند که در نتیجه آن‌ها خانه‌ها سوخته، افراد غیرنظامی به طرز وحشیانه‌ای کشته شده و نیروهای منطقه قره‌باغ کوهستانی جان خود را از دست دادند.

درگیری‌های شدید نظامی در منطقه «قره‌باغ کوهستانی» از روز ۶ مهر میان ارتش جمهوری آذربایجان و ارتش ارمنستان آغاز شد و علی‌رغم آنکه بامداد شنبه ۱۹ مهر «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه از توافق آتش‌بس میان جمهوری آذربایجان و ارمنستان خبر داد، مقام‌های دفاعی ایروان و باکو ساعاتی قبل از شروع آتش‌بش و دقایقی بعد از اجرایی شدن آن، از حمله به قلمروهایشان خبر دادند.

 دو طرف همچنین طی این مدت یکدیگر را به نقض قوانین بین‌الملل، استفاده از عناصر مزدور و تروریست و حمله به مناطق مسکونی متهم کرده‌اند. 
منبع: فارس 
انتهای پیام/

کد خبر: 1076865

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =