صدر جدول لیگ جزیره آبی ماند!

در پایان نخستین روز از هفته پنجم لیگ جزیره تیم های اورتون و لیورپول در جایگاه اول و دوم جدول رده بندی این مسابقات قرار گرفتند.

باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)-محمدرضا خدابخش؛ هفته پنجم لیگ برتر فوتبال انگلیس از دیروز آغاز شد. رد و بدل شدن 16 گل در چهار دیدار حساس از زیبایی مضاعف بازیهای دیروز حکایت دارد که با تساوی چلسی، لیورپول و اورتون و شکست آرسنال و پیروزی دو تیم منچستری به پایان رسید. نتایجی که در نهایت اورتون را در صدر جدول نگه داشت. در ادامه به بررسی این بازی‌ها می‌پردازیم؛

تساوی ارزشمند شاگردان آنچلوتی!
در آغاز هفته پنجم رقابت‌های انگلیس دو تیم لیورپول و اورتون به مصاف یکدیگر رفتند تا اولین دربی مرسی ساید فصل را برگزار کنند. از همان ابتدای بازی، لیورپول نبض بازی را در اختیار گرفت و با پاس های کوتاه سعی در باز کردن خطوط دفاعی اورتون بود. هنوز سه دقیقه از جریان بازی نگذشته بود که قرمزها روی یک کار تیمی زیبا و پاس به بیرون رابرتسون، توسط سادیو مانه به گل اول رسیدند تا حساب کار را یک بر صفر کنند. اما یکی از تاثیرگذارترین اتفاقات این دیدار در دقیقه یازده رقم خورد. جایی که برخورد پیکفورد با فن دایک، باعث مصدومیت مدافع تنومند قرمزها شود تا کلوپ مجبور به تعویض بهترین مدافع جهان شود. تاثیر این اتفاق خیلی زود نمایان شد. در دقیقه نوزدهم مایکل کین، مدافع پیش تاخته تافی ها روی یک ارسال از کرنر دروازه آدریان را باز کرد تا نبود فن دایک خیلی زود حس شود و بازی برابر شود. نیمه اول با همین نتیجه به اتمام رسید تا دو تیم با تساوی یک بر یک به رختکن بروند. در نیمه دوم بازی تا دقیقه هفتاد و دوم متعادل پیش می رفت تا اینکه محمد صلاح توانست روی دفع اشتباه یری مینا و شوتی زیبا بازی را دو بر یک کند. اما اورتون توانست در دقیقه هشتاد و یک بار دیگر بازی را مساوی کند. دومینیک کالورت لوین موفق شد از خلاء فن دایک نهایت استفاده را ببرد و با پرشی بلند بازی را به تساوی بکشد تا عملکرد خوب خود را تداوم ببخشد. در حالی که همه منتظر شنیدن سوت پایان بازی بودند، تیم لیورپول موفق شد گل سوم را به ثمر برساند اما تصمیم جنجالی و آفساید میلی متری مانه، باعث شد که گل مردود اعلام شود تا بازی با همین نتیجه به برسد. لازم به ذکر است که ریچارلیسون در دقیقه نود با تکل خشنی که روی پای تیاگو رفت، با کارت قرمز مستقیم اولیور رو به رو شد تا بازی بعدی تیمش را از دست بدهد.

اشتباهات سریالی کپا و توقف در خانه!
تیم چلسی پس از شروع دوباره لیگ برتر میزبان ساوتمهپتون بود. بازی با مالکیت توپ بالای چلسی آغاز شد و تیمو ورنر روی یک فرار از میانه میدان و حرکت انفرادی زیبا در دقیقه یازده حساب کار را یک بر صفر کرد. اما این برای ورنر راضی کننده نبود. او بار دیگر روی یک رکت از پشت مدافعین و رد کردن دروازه بان موفق شد هم خودش و هم تیمش را دو گله کند تا حساب کار تا دقیقه بیست و نه دو بر صفر شود. این بار نوبت ساوتمپتون بود. در دقیقه چهل و سوم کای هاورتز با لو دادن توپ در میانه میدان پایه گذار گل اول تیم میهمان شد تا دنی اینگز اختلاف را به حداقل برساند و نیمه اول با همین نتیجه به پایان برسد. نیمه دوم با برتری کامل چلسی پیش می رفت و به نظر نمی رسید تیم ساوتهمپتون بتواند خطری ایجاد کند اما یک اشتباه دیگر گل دوم میهمان را ساخت. پنجاه و هفتمین دقیقه بازی بود که کورت زوما یک پاس به عقب کم جان به کپا داد که این دروازه بان اسپانیایی می توانست توپ را رد کند اما به شکل عجیبی در دفع توپ نا توان ماند تا چارلی آدامز از این اشتباه نهایت اسفاده را ببرد و بازی را مساوی کند. این نتیجه دوام زیادی نداشت تا این بار تیمو ورنر در نقش گل ساز ظاهر شود و کای هاورتز کار را سه بر دو کند. در حالی که بازی با همین نتیجه سپری می شد و همه منتظر شنیدن سوت پایان بودند، مدافع پیش تاخته ساوتهمپتون یعنی وسترگارد روی یک ضربه ایستگاهی بازی را مساوی کرد تا یک برد خانگی در دقیقه نود و دو برای لمپارد از دست برود. چلسی با این نتیجه هشت امتیازی شد و در رتبه ششم قرار گرفت. ساوتهمپتون نیز با هفت امتیاز در رتبه یازدهم قرار گرفت.

برد خفیف سیتیزن ها در بازی یک طرفه!
دو تیم منچسترسیتی و آرسنال پس از اتمام بازی‌های ملی به مصاف یکدیگر رفتند تا مسابقات را از سر بگیرند. باز از همان ابتدا در اختیار شاگردان پپ بود و آبی‌ها از همه لحاظ برتر بودند. این برتری در دقیقه بیست و چهارم به جواب داد و رحیم استرلینگ روی یک کار تیمی گل اول تیمش را به ثمر رساند. پس از این گل اتفاق خاصی روی دروازه ها رخ نداد تا دو تیم با همین نتیجه نیمه اول را به اتمام برسانند. شکل بازی در نیمه دوم نیز تغییری نکرد بازهگ با حفظ توپ و و تیکی تاکای شاگردان پپ دنبال می شد. آرتتا در طول بازی تلاش های زیادی کرد تا با تعویض های خود مانع از شکست تیمش شود اما تغییرات او در تیم و روند بازی کارساز نبود تا آرسنال، منچستر را دست خالی ترک کند. از نکات قابل توجه بازی، حضور آگوئرو در ترکیب سیتیزن ها از ابتدای بازی بود که مس از مدتها مصدومیت به شرایط آرمانی بازگشته بود. همچینین توماس پارتی، خرید جدید آرسنال نیز در دقایق پایانی اولین بازی خود برای توپچی‌ها را تجربه کرد. حالا با این نتیجه، تیم منچسترسیتی با هفت امتیاز به رتبه دهم جدول صعود کرد و آرسنال نیز نه امتیازی باقی ماند و با یک رتبه نزول پنجم شد.

پیروزی پر گل شیاطین سرخ با گل های دقایق پایانی!
تیم منچستریونایتد پس نتایج ضعیفی که گرفت، به دنبال این بود که با یک شروع خوب، ناکامی های گذشته را به دست فراموشی بسپارد. آن ها در اولین گام خود پس از تعطیلات میهمان نیوکاسل بودند. تنها یه دقیقه از بازی نگذشته بود که لوک شاو با دفع اشتباه توپ دروازه خودی را باز کرد. در دقیقه نوزده برونو فرناندز گل را پاسخ داد که پس از بررسی VAR آفساید اعلام شد. هری مگوایر مدافع پر حاشیه این روز های قرمز ها روی یک ضربه سر در دقیقه بیست و سه کار را به تساوی کشاند. پس از این گل اتفاق خاص دیگری رخ نداد تا دو تیم نیمه اول را با همین نتیجه به رختکن بروند. پس از آغاز نیمه دوم، یونایتدی ها در دقیقه پنجاه و هفتم صاحب یک ضربه پنالتی شدند که برونو فرناندز آن را از دست داد. پس از این اتفاق، بازی به شکل متعادلی پیش می رفت تا اینکه بالاخره ستاره پرتغالی منچستر زهرش را ریخت و روی یک فرار از سمت چپ و ضربه ای زیبا منچستر را در دقیقه هشتاد و ششم پیش انداخت. پس از این گل نیوکاسل جلو کشید تا گل خورده را جبران کند که قرمز ها در دو ضد حمله نسخه نیوکاسل را پیچیدند. ابتدا فن بیساکا در دقیقه نودو و سپس رشفورد در دقیقه نود و هفت موفق به گلزنی شدند تا قرمزها از بحران خارج شوند. شاگردان سولسشر با این پیروزی چهارده امتیازی شدند و با دو پله صعود و بک بازی کمتر به رده چهاردهم رضایت دادند. نیوکاسل نیز با هفت امتیاز یازدهم شد.

پس از بازی های ملی، تیم‌ها کیفیت خود را پس از دوری کوتاه مدت از مسابقات نشان دادند. باقی دیدار ها نیز امشب برگزار می شود که در مهم ترین آن ها تاتنهام به مصاف وساهم می‌رود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1077266

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =