دستورالعمل پذیرش غیر حضوری قبول شدگان مهرماه ۹۹ تشریح شد

رئیس شورای تخصصی آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان دستورالعمل پذیرش غیر حضوری قبول شدگان دانشگاه آزاد اسلامی را تشریح کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی (ایسکانیوز)، آتسا پارساپور رئیس شورای تخصصی آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان گفت: دانشجویان باید پس از مشاهده نتایج خود در سامانه www.azmoon.org ، وارد لینک http://edu.iau.ac.ir ( پرتال اطلاع رسانی سیستم آموزش دانشگاه آزاد اسلامی) (آموزشیار) می شوند و از طریق این پورتال علاوه بر ورود به سامانه آموزشیار می توانند کلیه فرم های لازم جهت تکمیل و الصاق را نیز دانلود کند.

وی افزود: پذیرفته شدگان باید مطابق آموزش گام به گان ثبت نام و  جدول زمان بندی که در سایت دانشگاه آزاد بندرعباس و صفحه اینستاگرام دانشگاه بارگذاری شده در موعد مقرر اقدام به ثبت نام مجازی نمایند و بعد از اعلامجهت تحویل مدارک باید نسبت به تحویل اصل مدرک تحصیلی خودا به دایره ثبت نام اقدام کنند.

مدیر کل فناوری اطلاعات دانشگاه نیز با بیان اینکه پذیرفته شدگان جدید باید با ورود به پورتال اعلام شده در بخش ورود به سامانه آموزشیار گفت: پس از ورود به این سامانه باید با کلیک بر روی گزینه پذیرفته شدگان جدید ۹۹ ،  اقدام به درج کد ملی خود نماید.

نوین مکوندی افزود: پس از درج کد ملی و کد امنیتی با زدن کلید ورود به پورتال کلیه رشته محل های انتخابی پذیرفته شدگان نمایش داده می شود.

وی بیان کرد: در صورتی که پذیرفته شدگان  با زدن کد ملی وارد پورتال ثبت نام نشدند باید مطابق دستورالعمل درج شده در سایت دانشگاه،  از طریق سایت سنجش اقدام به مشاهده شماره دانشجویی موقت ۹ رقمی  خود نموده و به جای کد ملی شماره دانشجویی موقت را درج کنند.

مکوندی افزود: در صفحه اول پورتال اطلاع رسانی سیستم آموزشیار ( لینک http://edu.iau.ac.ir/  ) در پایین صفحه؛ لینکهای دانلود فرمهای مربوط به پذیرش دانشجویان جدیدالورود سال ۹۹ به تفکیک مقاطع مختلف وجود دارد. پذیرفته شدگان میتوانند با کلیک بر روی هر یک از بخشها؛ اقدام به اخذ فایل PDF فرمها کند.

این مسئول فناوری اظهار کرد: توصیه میشود جهت تسریع و سهولت در پذیرش غیرحضوری؛ قبل از ورود به سیستم آموزشیار؛ فرمهای مربوطه را دانلود و تکمیل و امضا نموده و تصویر آنها را جهت بارگذاری در سیستم آموزشیار آماده نمایند.

وی در ادامه گفت: پس از درج کد ملی و زدن دکمه ورود؛ کلیه رشته محلهایی که در آن ثبت نام نموده اند و پذیرفته شده اند نمایش داده می شود که در این صفحه شماره دانشجویی موقت پذیرفته شده در بالای صفحه سمت راست نمایش داده می شود. مکوندی یادآوری کرد باید دقت شود این شماره؛ شناسه کاربری شما برای ورود به سامانه پذیرش غیرحضوری (آموزشیار) است. لذا این شماره را به خاطر داشته باشید تا در ورود به سیستم پذیرش غیرحضوری از آن استفاده نمایید.

مدیر فناوری اطلاعات عنوان کرد: با انتخاب یکی از رشته محل‌ها و زد ن کلید ورود به سیستم صفحه اخذ تایید از پذیرفته شده نمایش داده می‌شود که باید  توجه داشته باشند که تنها با در نظر گرفتن اولویت اول فقط در یک رشته محل اقدام به پذیرش غیرحضوری در سامانه آموزشیار نمایند و پس از زدن دکمه ثبت اطلاعات،  اتمام عملیات توسط متقاضی  در صفحه نمایش داده می شود و داوطلب ؛ دیگر قادر به ثبت نام در رشته محل دیگری نخواهد بود.

وی یادآوری کرد: در گام دوم جهت اتصال به سیستم پذیرش غیر حضوری دانشگاه آزاد اسلامی  ابتدا در صفحه لاگین سیستم آموزشیار؛ با وارد نمودن شماره دانشجویی موقت خود در شناسه کاربری و رمز عبور و زدن دکمه «ورود» به صفحه ثبت اطلاعات و مدارک درخواستی وارد شود و پس از ورود به سیستم مجددا اطلاعات شناسنامه‌ای و پذیرشی نمایش داده می‌شود که  بایستی گزینه «فرم اطلاعات اولیه پذیرش» را زده و اقدام به درج سایر اطلاعات تکمیلی کنند.

وی تاکید کرد: پذیرفته شدگان گرامی به خاطر داشته باشند که گزینه «ثبت مدارک تحویلی توسط متقاضی» تنها زمانی که فرم اطلاعات اولیه پذیرش را ثبت کرده باشند فعال خواهدشد.

مکوندی تصریح کرد: پذیرفته شدگان پس از تکمیل فرم اطلاعات اولیه پذیرش، جهت تایید صحت اطلاعات مندرج در فرم، حتمأ عبارت تعهد را علامت زده و سپس دکمه «ثبت» را بزنند و توجه داشته باشند فقط درصورت تایید کادر تعهد؛  کلید «ثبت» فعال خواهد شد.

این مسئول ادامه داد: پس از طی این مراحل داوطلب باید «ثبت مدارک تحویلی توسط متقاضی» را بزنید و وارد چک لیست ثبت و بارگذاری مدارک پذیرشی شود و با زدن این دکمه؛ فهرست فرم‌ها نمایش داده می‌شود. در این مرحله لازم است به ترتیب وارد لینک هر بند شده و فرم مربوطه را تکمیل نمایدو  پس از اتمام این فرایند،  قسمت تعهد را علامت زده تا کلید «اعلام اتمام عملیات توسط متقاضی» فعال شود که در این قسمت درصورت اطمینان از اتمام کار، کلید اعلام اتمام عملیات توسط متقاضی را بزند.

مکوندی تاکید کرد: داوطلبان توجه داشته باشند با زدن کلید «اعلام اتمام عملیات توسط متقاضی» امکان تغییر هیچ اطلاعاتی وجود نخواهد داشت و صفحه در حالت مشاهده قرار می‌گیرد. لذا پس از اطمینان از صحت اطلاعات مندرج در فرم‌ها و پیوست مدارک اقدام به زدن این کلید کنند.

وی در ادامه افزود: درصورتیکه کلیه مدارک پذیرش را تکمیل نمایید و دکمه «اعلام اتمام عملیات توسط متقاضی»ز ده شود دکمه «چاپ تاییدیه ثبت نام» فعال خواهد شد که با زدن این دکمه می تواند رسید پذیرش موقت را مشاهده و چاپ کند.

این مسئول در پایان گفت: پذیرفته شدگان توجه داشته باشند که  در رسید فوق شماره دانشجویی اصلی دانشجو در جدول مربوطه خالی است. در این مرحله واحد دانشگاهی مربوطه بایستی اقدام به بررسی و تایید مدارک داوطلب در زمان مقرر نماید. پس از تایید پذیرش توسط کارشناس واحد دانشگاهی؛ شماره دانشجویی نهایی صادر خواهد شد و داوطلب می تواند با ورود مجدد به سیستم و زدن دکمه «چاپ تاییدیه ثبت نام» اقدام به چاپ رسید با نمایش شماره دانشجویی اصلی کند.

مکوندی تاکید کرد:  شماره دانشجویی اصلی یک رشته عدی ۱۴ رقمی است که شناسه کاربری دانشجو برای ورود  به سامانه آموزشیار جهت انجام عملیات برای انتخاب واحد و ... خواهد بود.

کد خبر: 1077604

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • رضا IR ۱۷:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۹
      0 0
      من در سامانه آموزشیار ثبت نام کردم ولی جای شماره دانشجویی 14 رقمی هنوز خالی است، چند روز طول میکشد که شماره دانشجویی اصلی را اعلام کنند؟