بخش خصوصی واقعی دیگر برای خرید شرکت‌های دولتی اقدام نمی‌کند

رئیس اتاق بازرگانی ایران گفت: هر واگذاری که به بخش خصوصی انجام شده تمام نهادهای نظارتی بلافاصله مداخله کرده و با کمال تاسف شاهدیم که به دنبال لغو بسیاری از واگذاری‌ها هستند.

به گزارش گروه خبرنگاران دانشجویی (ایسکانیوز)، نود و نهمین جلسه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی با حضور علیرضا رزم حسینی وزیر صنعت، معدن و تجارت، عبدالناصر همتی رئیس کل بانک مرکزی و فرهاد دژپسند وزیر امور اقتصادی و دارایی آغاز بکار کرد.

در این جلسه به بررسی مشکلات سیاستی نحوه بازگشت ارز حاصل از صادرات سال ۹۹ از جمله محدودیت‌های واردات در مقابل صادرات و همچنین مشکلات تعیین نرخ پایه‌های صادراتی و پیشنهاد محاسبه ریالی ارزش ریالی پایه‌های صادراتی پرداخته شد.

غلامحسین شافعی امروز در نود و نهمین جلسه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی با اشاره به جلسه امروز شورای اصل ۴۴ گفت: در ارتباط با سیاست‌های اصل ۴۴رو خصوصی سازی هیچ کس در کشور نمی‌تواند ادعا کند که از روند آن راضی بوده است که در راس این نارضایتی مقام معظم رهبری قرار دارند و در جامعه نیز شاهد این نارضایتی هستیم.

رئیس اتاق بازرگانی ایران بیان داشت: از آنجا که عضو هیات واگذاری بوده ام میدانم که علیرغم تمام تلاش‌های انجام شده هر چه واگذاری به نهادهای دولتی، شبه دولتی و رد دیون بوده همه چیز با عافیت تمام شده و هیچ نوع اعتراضی نبوده است.

شافعی اظهار داشت:، اما هر واگذاری که به بخش خصوصی انجام شده تمام نهادهای نظارتی بلافاصله مداخله کرده و با کمال تاسف شاهدیم که به دنبال لغو بسیاری از واگذاری‌ها هستند.

وی با بیان اینکه با این وضعیت کسی نمی‌تواند اعتماد کند و در خصوصی سازی شرکت کند افزود: لذا استدعا دارم در مورد این مساله فکری شود. الان مرتب سوگلی پروری است و نهادهای دولتی و شبه دولتی رقیب مخرب بخش خصوصی هستند لذا ضروری است که در این مورد تغییر رویه داده شود در غیر این صورت باید خصوصی سازی را فراموش کرد.

شافعی در پایان این جلسه با انتقاد به همتی گفت: شما در تلویزیون جمهوری اسلامی ایران اعلام کردید که یکی از مسائل و مشکلات قیمت ارز، ۲۷ میلیارد دلار ارزی است که صادرکنندگان به کشور بازنگردانده‌اند، در حالی که اکنون اشاره می‌کنید که این موضوع باعث افزایش قیمت ارز نیست و تحریم‌ها بر افزایش قیمت ارز اثرگذاشته است.

رئیس اتاق بازرگانی ایران بیان داشت: با بیان این مسائل اینگونه به مردم القا شد که تمام گناهان این مملکت بر دوش صادرکنندگان کشور است، این در حالی است که ما واقعا می‌خواهیم کمک کنیم تا مشکلات حل شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1077633

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =