درخشش دانشگاه تهران در آخرین رتبه بندی موضوعی دانشگاه‌های جهان

دانشگاه تهران در آخرین رتبه بندی موضوعی دانشگاه‌های جهان اسلام که توسط پایگاه استنادی جهان اسلام (ISC) اعلام شد؛ رتبه اول ملی را کسب کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، پایگاه استنادی جهان اسلام (ISC) نتایج اولین رتبه بندی موضوعی دانشگاه‌های جهان را اعلام و بر اساس آن دانشگاه تهران موفق به کسب رتبه اول در سطح ملی شد.

بر اساس این رتبه بندی که اخیراً از سوی این پایگاه استنادی اعلام شد، دانشگاه تهران در تمامی حوزه‌های موضوعی شامل علوم طبیعی، مهندسی و فناوری، علوم کشاورزی، علوم اجتماعی و علوم انسانی با اختلاف زیاد، بالاترین رتبه را در بین دانشگاه‌های کشور از آن خود کرد.

بر اساس رده بندی پایگاه استنادی آی.  اس. سی، در حوزه‌های علوم اجتماعی و علوم انسانی، از ایران تنها دانشگاه تهران توانسته در بین دانشگاه‌های برتر جهان قرار گیرد.

پایگاه استنادی جهان اسلام، معتبرترین پایگاه استنادی در بین کشورهای اسلامی است که همه ساله دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی، مراکز تحقیقاتی و پژوهشی، نشریات معتبر علمی و … را در سطح بین‌المللی رتبه بندی و در فواصل مختلف اعلام می‌کند.

مهم‌ترین شاخص‌های رتبه بندی دانشگاه‌های جهان از سوی پایگاه استنادی جهان اسلام به ترتیب پژوهش (۶۰%)، فعالیت بین‌المللی (۱۵%)، نوآوری (۱۵%) و آموزش (۱۰%) بوده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1078096

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =