تخفیف شهریه دانشگاه آزاد شامل چه دانشجویانی می‌شود؟

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف آباد، گفت: خانواده اعضای هیئت‌ علمی، ‌ممتازین ورزشی، ‌دانشجویان قاری و حافظ قرآن، ‌دانشجویان دارای بیماری خاص، تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی و دانشجویانی که در حین تحصیل ازدواج کرده باشند براساس ضوابط و بخشنامه مربوطه، می‌توانند از تخفیف شهریه دانشجویی استفاده کنند که این امر مهم با استقبال دانشجویان مواجه شده است.

علی‌اکبر حسین‌رضا معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف آباد، در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، گفت: در خصوص تخفیف شهریه ضمن اطلاع‌رسانی در سایت دانشگاه به کلیه دانشجویانی که حائز شرایط بخشنامه مربوطه از جمله خانواده‌های دانشجویان کم‌درآمد، چند دانشجویی، ‌دانشجویان دارای رتبه‌های فرهنگی هنری و علمی ابلاغ شده است.

حسین‌رضا گفت: خانواده اعضای هیئت علمی، ‌ممتازین ورزشی، ‌دانشجویان قاری و حافظ قرآن، ‌دانشجویان دارای بیماری خاص، تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی و دانشجویانی که در حین تحصیل ازدواج کرده باشند براساس ضوابط و بخشنامه مربوطه، می‌توانند از تخفیف شهریه دانشجویی استفاده کنند که این امر مهم با استقبال دانشجویان مواجه شده است.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف‌آباد در رابطه با توسعه و هدایت تشکل‌های دانشجویی، اظهار کرد: ایجاد فضای صمیمی و حمایت از حضور جوانان در عرصه فعالیت‌های جمعی در چارچوب مقررات همچنین ایجاد انگیزه به دانشجویان و مشاوره به آنان است که بستر را برای توسعه تشکل‌های دانشجویی فراهم می‌کند.

وی تصریح کرد: مهم‌ترین دغدغه تشکل‌های دانشجویی در دانشگاه آزاد اسلامی کمبود دانشجویان علاقه‌مند به شرکت در فعالیت‌های تشکلی است. اکثر دانشجویان به فکر راه‌های تامین هزینه تحصیلی هستند و کمتر علاقه‌ به انجام فعالیت‌های صنفی و دانشجویی دارند.

معاون فرهنگی و دانشجویی واحد نجف‌آباد گفت: در رابطه با نشریات دانشجویی سعی شده از توان و ظرفیت دانشجویان جهت طراحی مجلات استفاده شود و در قالب تخفیف شهریه و یا در نظر گرفتن مبلغ ۲۰۰ هزار برای هر نشریه کار طراحی انجام شود.

حسین‌رضا ادامه داد: در مجموع قرار است نشریات دانشجویی در بستر الکترونیکی منتشر شود و در این رابطه به‌طور کل مبلغ ناچیزی در نظر گرفته شده است که این موضوع بر بی‌انگیزگی دانشجویان تاثیر بسزایی داشته است.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف آباد، تصریح کرد: دستورالعمل‌های حجاب باید به گونه‌ای باشد که علاوه بر نظارت بر موارد مندرج در بخشنامه و انجام فعالیت‌های نظارتی و انضباطی، کار فرهنگی نظیر مشاوره همراه آن انجام شود تا افراد خاطی شناسایی و به مشاور راهنمایی شوند و این نیازمند همکاری تمامی بخش‌های دانشگاه به ویژه حراست، حوزه فرهنگی و حوزه مشاوره است.

وی ادامه داد: ابلاغ دستورالعمل آراستگی و شئون رفتاری هیچ تاثیری نداشته است و بزرگترین چالش عفاف و حجاب عدم رعایت آن در جامعه است که این دانشجویان از دل این جامعه به دانشگاه‌ها می‌آیند. وضعیت عفاف و حجاب در دانشگاه نسبت به وضعیت در جامعه خوب است که این هم دلیل بر زحمات عوامل اجرایی است و موارد شاخص و نامناسب به کمیته انضاطی و مشاوره فرهنگی ارجاع می شود.

حسین‌رضا تأکید کرد: وجود دستورالعمل از این جهت که یک قانون واحد مورد توجه قرار بگیرد خوب است، اما برای بهبود وضعیت حجاب باید مراقبت میدانی در ورودی دانشگاه و سطح دانشگاه توسط عوامل حفاظت فیزیکی صورت گیرد تا افراد هنجار شکن شناسایی و برای مراحل مشاوره به مرکز مشاوره فرهنگی ارجاع داده شوند.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف آباد، افزود: پیشنهاد ما این است که حتی الامکان دستور العمل موجود باقی بماند و موضوع جدیدی جایگزین نشود و فقط در روش‌های برخورد سازنده با متجاهران تجدید نظر شود و هر روز کار ویژه ابتکاری بهتری در حوزه عمل ارائه شود.

انتهای پیام/ 

کد خبر: 1078575

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =