۱۳ آبان؛ انقلاب دوم ایران علیه نظام سلطه

*محمدرضا دهقانی اشکذری؛ *معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد یزد
۱۳ آبان؛ انقلاب دوم ایران علیه نظام سلطه

امروز در ایام گرامیداشت یوم الله ۱۳ آبان و در فصل عجز دشمنان در اسلام هراسی، رسالت دانشگاه در بیدار کردن ملت های جهان از خواب خفته ناشی از جادوی رسانه های غرب بیش از پیش عیان می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، ۱۳ آبان روزی فراموش نشدنی در تاریخ انقلاب اسلامی است که از سال ۱۳۴۳ تا ۱۳۵۸ در دوره‌ای ۱۵ ساله، بنیان‌های فکری انقلاب را نشان گذاری کرد تا چارچوب‌های حرکتی انقلاب را برای جهانیان ترسیم کند.

تبعید امام خمینی(ره) به ترکیه در ۱۳ آبان ۱۳۴۳، واقعه کشتار جمعی دانش‌آموزان در ۱۳ آبان ۱۳۵۷ که بعدها روز دانش‌آموز نام گرفت و در نهایت تسخیر لانه جاسوسی در ۱۳ آبان ۱۳۵۸ که امام خمینی(ره) از این اتفاق به‌عنوان انقلاب دوم نام بردند؛ به‌عنوان سه حادثه مهم تاریخی مطرح در تقویم کشورمان ثبت شده است. مثلث هجرت، شهادت و بصیرت و رشادت، مثلث حرکت انقلابی جریان نهادهای آموزشی کشور بود که نشان داد اگر قرار بر اتفاقی مبارک باشد از حوزه و مدرسه و دانشگاه کلید خواهد خورد.

هیچ‌کدام از اضلاع این مثلث نسبت به دیگری برتری ندارد چرا که وحدت، ایمان و عمل با رهبری دینی و پیروی جریان علمی کشور یگانه راه سعادت یک ملت است.

حضرت امام(ره) در تاریخ ۱۰ آبان ۱۳۵۸، پیامی صادر کردند که سرآغاز حرکتی نوین برای مسیر جدید انقلاب علیه نظام سلطه در جهان شد.

امام(ره) در بخشی از آن پیام فرمودند: «بر دانش آموزان، دانشگاهیان و محصلین علوم دینیه است که با قدرت تمام، حملات خود را علیه آمریکا و اسرائیل گسترش داده و آمریکا را وادار به استرداد این شاه مخلوع جنایتکار کنند و این توطئه بزرگ را بار دیگر، شدیدا محکوم کنند... این جوان‌هایی که در مقابل توپ و تانک رفتید و خواهرهایی که جوانان خود را از دست داده‌اید... حفظ کنید خودتان را، نهضت خودتان را حفظ کنید، ننشینید دیگران برای شما کار کنند، اینها برای شما کاری نمی‌کنند.

اکنون که پس از ۴۰ سال از این پیام تاریخی، بار دیگر نایب بر حق امام زمان عج در پیام خود به جوانان کشور و حتی جوانان اروپا به ویژه فرانسه فرمان حرکت خودجوش و انقلابی علیه نظام زر و زور و تزویر صادر می کند پیوند بصیرت و رشادت و صلابت خطاب به دانشگاهیان شکل می‌گیرد تا گام دوم در تحقق جامعه مهدوی شکل گیرد و امروز در ایام گرامیداشت یوم الله ۱۳ آبان و در فصل عجز دشمنان در اسلام هراسی، رسالت دانشگاه در بیدار کردن ملت های جهان از خواب خفته ناشی از جادوی رسانه های غرب بیش از پیش عیان می‌شود.

*معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد یزد

انتهای پیام/

کد خبر: 1079163

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =