جدال دشوار در بازی افتتاحیه لیگ بیستم/ در انتظار رونمایی از مرموزترین تیم

بیستمین دوره رقابت های لیگ برتر فوتبال ایران از عصر امروز آغاز خواهد شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران دانشجویی، هادی شاه‌مرادی؛ بیستمین دوره رقابت های لیگ برتر فوتبال کشورمان از عصر امروز جمعه با برگزاری 4 مسابقه رسما آغاز خواهد شد. تغییرات در ارکان مدیریتی و کادر فنی وجه اشتراک اکثر تیمهای حاضر در این رقابت‌ها است و باید دید در نهایت کدام تیم خواهد توانست از این شرایط بهره بیشتری ببرد.

طبق برنامه اعلام شده سوت شروع فصل جدید از ساعت 16:30 به صدا درخواهد آمد. در ادامه نگاهی می‌اندازیم به بازی‌های روز نخست از هفته اول لیگ برتر؛

سایپا – پرسپولیس
در چارچوب بازی افتتاحیه لیگ بیستم تیم سایپا میزبان مدعی عنوان قهرمان چهار سال اخیر است. این بازی که در ورزشگاه دستگری تهران برگزار خواهد شد مهمترین بازی این هفته نیز می‌باشد.
تیم ابراهیم صادقی در حالی به مصاف قرمزهای تحت هدایت گل‌محمدی خواهد رفت که نسبت به فصل قبل بازیکنان زیادی از دست داده است. مهره های کلیدی مانند روزبه شاه علی دوست، آرمان رمضانی، آرمین سهرابیان، خالد شفیعی، حامد فلاح زاده و محمد شریفی بخشی از بازیکنانی هستند که در این فصل تیم کرجی را همراهی نمی‌کنند.

البته جذب حسین ماهینی و محسن مسلمان به عنوان دو مهره پرسپولیسی توسط سایپا علاوه بر اینکه بزرگترین فعالیت نقل و انتقالاتی نارنجی‌های فوتبال کشورمان محسوب می‌شود، حضور احتمالی این دو بازیکن در ترکیب امروز میتواند از جذابیت‌های بازی باشد.

در سوی دیگر میدان تیم پرسپولیس که با جدایی بیرانوند، خلیل زاده، علیپور و ترابی نسبت به فصل قبل تغییرات اساسی کرده نگرانی زیادی از این بابت ندارد چرا که عملکردشان در لیگ قهرمانان آسیا نشان داد این تیم دارای انسجام خوب تیمی است و برای حضور در فصل جدید لیگ برتر آماده می‌باشد.

طبیعتا در بازی امروز پرسپولیسی‌ها به دنبال کسب سه امتیاز است تا برداشتن گام‌های بزرگ رسیدن به پنچمین قهرمانی متوالی را از همین ابتدا آغاز کند و تیم سایپا نیز برای خلق شگفتی هفته اول به متوقف کردن پرسپولیس فکر می‌کند.

ذوب آهن – فولاد

دومین بازی امروز که از ساعت 16و 30 دقیقه آغاز می‌شود تقابل ذوب آهن و فولاد در اصفهان است. ذوب آهن با هدایت رحمان رضایی در حالی برای لیگ بیستم آماده شده که فصل قبل کاندیدای سقوط به لیگ یک شده بود و با اتمام لیگ نوزدهم شاهد جدایی مهره‌های تاثیرگذاری همچون دانیال اسماعیلی‌فر، احسان پهلوان و مهدی مهدی‌پور بود.

مصائب تیم اصفهانی در مسیر آماده شدن برای فصل جدید کم نبوده؛ از جدایی بازیکنان اصلی و عدم جذب بازیکن موثر گرفته تا نحوه تغییر سرمربی در این تیم. با همه این وجود اندیشه رحمان رضایی برای این دوره از رقابت‌ها قطعا حضوری جدی خواهد بود تا بتواند به تیمی چالش‌ساز برای همه مدعیان تبدیل شود.

حکایت فولاد خوزستان اما متفاوت است. این تیم که لیگ نوزدهم را با رده سوم به پایان رساند با حفظ شاکله اصلی قصد دارد ماموریت ناتمام فصل قبل را به اتمام برساند. فولاد که باثبات‌ترین تیم لیگ بیستم لقب گرفته با جذب بازیکنانی همچون محسن فروزان، سیدمهران موسوی، سینا شاه عباسی، شروین بزرگ و محمد میری به دنبال حضوری مقتدرانه در این دوره بازی‌ها است.

شاگردان نکونام تا قبل از بازی امروز در هشت بازی تدارکاتی به میدان رفته‌اند و حاصل کارشان هفت برد و یک تساوی بوده است. فولادی‌ها که با تجربه هشت بازی بدون شکست امروز مقابل ذوب آهن حاضر می‌شوند تنها دو مرتبه دروازه‌اش باز شده که البته یکی مرتبه آن از روی نقطه پنالتی بوده است.

نکته جالب فولاد مرموز بودن ترکیب این تیم است چرا که از بازی‌های دوستانه این تیم هیچ اطلاعاتی در دسترس نیست تا هیچکس نتواند ترکیب احتمالی سرخ‌های اهواز برای بازی امروز را حدس بزند.
نکونام و شاگردانش که به دنبال امتیازات کامل این مسابقه هستند ایوب والی کاپیان خود را به دلیل مصدومیت همراه ندارند.

آلومینیوم اراک – نساجی مازندران

ساعت 16 و 40 دقیقه سومین بازی هفته اول لیگ برتر شروع می‌شود. تیم تازه صعود کرده آلومینیوم در نخستین بازی لیگ برتری‌اش میزبان نساجی مازندران است. شاگردان رسول خطیبی که با انجام چند بازی دوستانه موفق آخرین اقدامات خود آماده سازی خود را انجام داده‌اند، حالا برای شروع بازی امروز لحظه شماری می‌کنند.

توقف بدون گل سپاهان مقابل آلومینیوم و برد پر گل 4 بر یک این تیم مقابل امیدهایش مهمترین نتایج حاصل از بازی‌های دوستانه تیم اراکی است. ضمن آنکه در دو بازی دیگر شاگردان خطیبی موفق به توقف فجر سپاسی با نتیجه 2 بر 2 و شکست ذوب آهن با نتیجه یک بر صفر شده‌اند.

در سوی دیگر میدان تیم نساجی حضور دارد که یکی از پرتغییرترین تیم‌ها در فاصله بین فصل نوزدهم و فصل بیستم است. این تیم علاوه بر تغییر ترکیب بازیکنانش، کادر فنی‌اش نیز در یک ماجرای پرحاشیه دستخوش دگرگونی شد تا با چهره‌ای کاملا متفاوت در فصل جدید حضور باید.

وحید فاضلی که فصل قبل دستیار محمود فکری بود، در لیگ بیستم نخستین تجربه سرمربیگری‌اش را ثبت می‌کند. این تیم در چهار بازی دوستانه خود 2 برد مقابل منتخب کیش و هوادار، یک تساوی مقابل گل گهر و یک باخت مقابل شهرخودرو به دست آورده است.

گفتنی است به جز خط دفاعی نساجی که نسبت به فصل قبل تغییر چندانی نکرده سایر پست های ترکیب این تیم با تغییرات جدی روبرو شده است.

تراکتور – نفت مسجدسلیمان
ساعت 16:45 و ورزشگاه یادگار امام تبریز، زمان و مکان شروع آخرین بازی امروز است. قهرمان جام حذفی که حالا توسط علیرضا منصوریان هدایت می‌شود میزبان نفت مسجدسلیمان خواهد بود. مدیران تراکتور مهره‌های اصلی تیم خود را در بازار نقل و انتقالات از دست دادند اما با جذب چند بازیکن جوان، در راستای سیاست کلی منصوریان که علاقه زیادی به تزریق عناصر کم آوازه و با استعداد به ترکیب تیمش دارد قدم برداشتند.

اما تیم میهمان که فصل متلاطمی را پشت سر گذاشته به نظر می‌رسد در لیگ بیستم هدفی جز بقا را دنبال نکند. مهمترین اقدام این تیم در فصل نقل و انتقالات خرید قرضی محمد بلبلی از استقلال است. نفت در بازی‌های دوستانه خود نتایج سینوسی گرفت. ابتدا این تیم از سد میلاد مهر تهران گذشت اما با نتیجه 2 بر 1 مغلوب استقلال تهران شد و در پایان مقابل شهرداری آستارا تن به تساوی 2-2 داد.

تراکتور و نفت مسجدسلیمان تا به حال 6 مرتبه در چارچوب لیگ برتر به مصاف هم رفته اند که حاصل آن 4 برد برای تراکتور و دو تساوی بدون گل بوده است تا تیم نفت همچنان در حسرت برد مقابل حریف امروزش باشد. گفتنی است آخرین تقابل این دو تیم به مرحله نیمه نهایی جام حذفی فصل قبل برمی‌گردد که با برتری تیم تبریزی همراه بود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1079866

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =