نیاز تهران به 200 شتاب‌نگار و حسگر زلزله

شهردارتهران اعلام کرد که تهران به 200 دستگاه شتاب‌نگار و حس‌گر زلزله نیاز دارد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، پیروز حناچی در حاشیه مراسم رونمایی از سامانه های جدید مدیریت بحران شهر تهران که پیش از ظهر امروز در محل سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران برگزار شد، درباره استفاده از اطلاعات سامانه‌های هشداری برای اطلاع رسانی به مردم گفت: این سامانه‌ها فعال است و اتفاقا اگر خاطرتان باشد در ماجرای احتمال سیل که دو سال پیش در تهران مطرح شد، با کمک وزارت ارتباطات به افرادی که در محدوده شمالی تهران بودند، پیامک‌های هشداری و اعلام آمادگی ارسال شد. 

وی ادامه داد: این اقدامات پس از پیش بینی شرایط بحرانی برای روددره ها و  با کمک همین سامانه و از سوی سامانه پیش بینی و هشدار سیل انجام شد. 

حناچی در مورد احتمال پیش بینی زلزله نیز گفت: در مورد زلزله ادعا زیاد است اما چیز اثبات شده ای که تشخیص دهد زلزله چه زمانی رخ می دهد وجود ندارد. البته با مکانیزمی که در تهران با استفاده از 26 شتاب نگار و سنسور فعال شده است، می‌توان چند ثانیه زودتر رسیدن زلزله به تهران را پیش بینی کرد و هشدار داد، که این موضوع در مواردی مانند ایستگاه های آتش نشانی، خطوط انتقال سوخت، بیمارستان ها و به خصوص اتاق های عمل و بخش مراقبت های ویژه، شبکه گاز رسانی و ... و همچنین اطلاع رسانی به شهروندان برای رفتن به نقاط امن خانه موثر است. 

شهردار تهران با بیان اینکه تهران به 200 دستگاه شتاب‌نگار و حس‌گر زلزله نیاز دارد، ادامه داد: ما پیش بینی کرده‌ایم تا 200 شتاب نگار زلزله در اطراف تهران نصب شود. چرا که این تعداد می تواند دقت و سرعت بیشتری داشته باشد..

منبع: ایسنا
انتهای پیام/

کد خبر: 1080084

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =