گزارش توئیتری ظریف از رایزنی‌هایش با مقامات پاکستان

وزیر امور خارجه ایران در گزارشی توئیتری رایزنی‌هایش با مقامات پاکستانی در اسلام آباد را مفید و مثمرثمر خواند و گفت که درباره تجارت مرزی، امنیت و هماهنگی در خصوص تحولات منطقه از جمله افغانستان توافقاتی حاصل شده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی (ایسکانیوز)، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که شامگاه سه شنبه ۲۰ آبان ماه در رأس هیأتی سیاسی و اقتصادی و در پاسخ به دعوت شاه محمود قریشی وزیر خارجه پاکستان به اسلام آباد سفر کرد، امشب (چهارشنبه) در گزارشی توئیتری درباره این سفر نوشت: گفت‌وگوهای مفصل و مفیدی در پاکستان درباره تجارت مرزی و امنیت و همچنین مبادلات از طریق تهاتر انجام شد.

وی افزود: در ملاقات با شاه محمود قریشی وزیر خارجه، ژنرال باجوا فرمانده ارتش و عمران خان نخست وزیر پاکستان، درباره هماهنگی در خصوص منطقه از جمله افغانستان و دیگر موضوعات جهانی از جمله تعصبات ضد اسلامی به توافقاتی نائل شدیم.

عمران خان نخست وزیر پاکستان در دیدار ظریف بر تقویت مناسبات با ایران تاکید کرد.

وزیر خارجه پاکستان هم در دیدار وزیر امور خارجه کشورمان اعلام کرد این کشور اجازه اقدامات خصمانه علیه ایران را نخواهد داد.

وزیر امور خارجه همچنین در دیدار با فرمانده ارتش پاکستان گفت که از سوی جمهوری اسلامی ایران گذرگاه ریمدان در استان سیستان‌ و بلوچستان طی هفته آینده گشوده خواهد شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1080779

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =