رزمایش همدلی باید در دانشگاه به یک فرهنگ تبدیل شود/ شفاف‌سازی وضعیت موجود جامعه، با برگزاری کرسی‌های آزاد اندیشی

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بیله‌سوار با بیان اینکه رزمایش کمک مومنانه به صورت مستمر با جمع آوری هدایای نقدی و غیر نقدی انجام می‌شود، گفت: باید این رزمایش به یک فرهنگ در دانشگاه تبدیل شود.

سیدناصر موسوی معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بیله سوار در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، در رابطه با فعالیت‌های فرهنگی،اظهار کرد: این واحد دانشگاهی در کنار برنامه‌های ابلاغی از سوی سازمان یکسری فعالیت‌های ابتکاری را با توجه به نیازسنجی منطقه و آسیب شناسی اجتماعی در دستور کار خود قرار داده است.

وی با بیان اینکه واحد بیله سوار در انجام فعالیت‌های فرهنگی  جزء واحدهای برتر بوده است، گفت: این واحد دانشگاهی در راستای مسولیت اجتماعی یکسری آفت اجتماعی را شناسایی و نشست‌هایی را در هیمن زمینه برگزار می‌کند. به عنوان مثال  در حوزه کمبود سرانه مطالعه در منطقه نشست ابتکاری را  با مشارکت سایر نهادها با عنوان کتابخوان برای دانشجویان و عموم مردم برگزار کرد. در حال حاضر به دلیل شیوع کرونا این نشست در فضای مجازی برگزار می‌شود.

موسوی گفت: همچنین نشست‌هایی با موضوع طلاق و مصرف مواد مخدر برگزار کردیم و درصدد هستیم که با شناسایی این آسیب‌ها گرهی از مشکلات جامعه را باز کنیم. این نشست‌ها همچنان به صورت وبینار در فضای مجازی برگزار می شود.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بیله‌سوار از فعالیت 3 کانون( حجاب و عفاف، قرآن و عترت و هلال احمر) و یک نشریه‌ در این واحد دانشگاهی خبر داد و گفت: در راستای تقویت مباحث فرهنگی تمام فعالیت‌ها به سمت فضای مجازی هدایت شده تا بتوانیم مخاطبان بیشتری را جذب کنیم. همچنین اطلاع‌رسانی مناسبی در رابطه با جشنواره حماسه تا حماسه انجام شده  به طوری که این واحد دانشگاهی بعد از مرکز استان در رتبه دوم قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: رزمایش کمک مومنانه به صورت مستمر با جمع آوری هدایای نقدی و غیر نقدی انجام می‌شود تا این هدایا بین خانواده‌های بی بضاعت توزیع ‌شود.  سعی می‌کنیم با انجام کمک مومنانه به صورت پیوسته آن را به یک  فرهنگ در دانشگاه تبدیل کنیم.

موسوی ادامه داد: کرسی آزاد اندیشی در واحد دانشگاهی به فراخور مناسبت‌های مختلف با مشارکت دانشجویان طبق روال گذشته برگزار می‌شود. در حال حاضر نیز با دعوت از روحانیون منطقه کرسی‌های آزاد اندیشی را در فضای مجازی برگزار می‌کنیم.

وی تأکید کرد: اکثر دانشجویان در برخی از مسائل اقتصادی و سیاسی و اجتماعی دچار پارادوکس یا تضاد هستند و ذهنیتی که تهاجم فرهنگی در این عرصه به وجود آورده،  باعث ایجاد شائبه بین نسل جوان شده است، بنابراین کرسی‌های آزاد اندیشی می‌تواند به شفاف سازی وضعیت موجود و از بین بردن تضادها کمک کند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1080929

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =