سرپرست جدید دانشگاه آزاد اسلامی فومن و شفت معرفی شد

سرپرست جدید دانشگاه آزاد اسلامی واحد فومن و شفت با حضور فرماندار و امام جمعه فومن معرفی شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی ( ایسکانیوز)، محمدرضا محسنی فرماندار فومن در مراسم تکریم و معارفه رؤسای قدیم و جدید دانشگاه آزاد اسلامی واحد فومن و شفت با بیان اینکه جامعه‌ای که دارای امنیت پایدار نباشد، کشور توسعه‌یافته نیست، اظهار کرد: یکی دیگر از عوامل توسعه‌یافتگی کشورها توجه مسئولان به بهداشت و دیگری نیز محیط‌زیست است.

وی با بیان اینکه جدا از ارزش‌های فرهنگی و دینی هر کشور چهار شاخص از شاخص‌های توسعه‌یافتگی آن کشور است، افزود: امنیت پایدار یکی از مهم‌ترین شاخص‌های کشورهای توسعه‌یافته است.

فرماندار فومن مهم‌ترین عامل توسعه‌یافتگی هر کشور را آموزش دانست و عنوان کرد: جایگاه معلم و استاد در همه جوامع از برتری و توجه ویژه‌ای برخوردار است.

محسنی با تأکید بر اینکه نقش دانشگاه در توسعه‌یافتگی کشورها بسیار مؤثر است، تأکید کرد: باید از مطالعات و پژوهش‌های دانشگاهیان به‌خوبی استفاده کنیم.

وی یکی از اهداف راه‌اندازی دانشگاه آزاد اسلامی را فراهم کردن بستر مناسب برای آحاد جامعه برشمرد و ادامه داد: فراهم کردن بستر آموزش برای آحاد مردم جامعه اسلامی، یکی از اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

فرماندار فومن با بیان اینکه توجه ویژه به افرادی که از دانشگاه‌ها فارغ‌التحصیل می‌شوند نیز امری بسیار مهم است، مطرح کرد: فضای دانشگاه آزاد اسلامی باید مطالبه‌گر همراه با آرامش باشد.

دانشجویان را باید با نگاه فراملی تعلیم دهیم

امام جمعه فومن نیز با بیان اینکه به روایتی که علم سلطنت، قوت، قدرت و عزت می‌آورد، گفت: علمی می‌تواند سلطان باشد که هم نگاه دنیوی و هم نگاه اخروی داشته باشد.

حجت‌الاسلام محمدامین نقدی با بیان اینکه اگر در علوم خود فقط به مسائل اخروی نگاه کنیم، از پیشرفت‌های دنیوی عقب خواهیم ماند، اضافه کرد: در کنار علوم دینی باید علوم دنیوی نیز آموزش داده شود.

وی با تأکید بر اینکه آموزش علم و اخلاق باید در کنار هم باشد تا انسان کامل به جامعه تحویل داده شود، تبیین کرد: باید دانشجویان را با نگاه فراملی تعلیم دهیم.

به گزارش ایسکانیوز در این مراسم رامین شعبانی به‌عنوان سرپرست جدید دانشگاه آزاد اسلامی واحد فومن و شفت معرفی و از خدمات سیدسجاد گشتی رئیس سابق دانشگاه قدردانی شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1081110

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =