پرداخت ۵۰۲ هزار فقره وام ازدواج در ۷ ماهه امسال

مدیرکل اقتصادی بانک مرکزی گفت: تا پایان مهر امسال، ۵۰۲ هزار و ۴۰۰ فقره وام قرض الحسنه ازدواج به ارزش ۲۶ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان پرداخت شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی (ایسکانیوز)، سجاد مهدی زاده مدیرکل اقتصادی بانک مرکزی در نشست معاون اول رئیس جمهور با مدیران ارشد شبکه بانکی گفت: ۲۱ هزار میلیارد تومان تسهیلات یارانه‌ای و قرض الحسنه، در ایام کرونا به ۲۱ میلیون و ۱۰۰ هزار خانوار اعطا شد.

مهدی زاده افزود: تا ۲۰ آبان، به ۳۵۷ هزار و ۴۰۰ واحد کسب و کار با اشتغال ۵۹۹ هزار و ۸۰۰ نفر، ۷ هزار و ۴۳۰ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شد.

وی اضافه کرد: کل تسهیلات پرداختی بانک‌ها سال گذشته ۹۷۵ هزار میلیارد تومان بود که در ۶ ماهه نخست امسال، حدود ۷۰۰ هزار میلیارد تومان پرداخت شد که در مقایسه با ۶ ماهه نخست سال گذشته، رشد ۶۰ درصدی داشت.

مهدی زاده گفت: بخش‌های کشاورزی ۷ و ۲ دهم درصد، صنعت و معدن ۳۰ و ۵ دهم درصد، مسکن ۵ و ۷ دهم درصد، بازرگانی ۲۰ و ۳ دهم درصد و خدمات ۳۵ و یک دهم درصد، از تسهیلات پرداختی را به خود اختصاص دادند.

وی افزود: برای خرید تضمینی گندم تا کنون ۱۰ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان و برای ذخیره سازی مرغ منجمد هزار و ۳۰۰ میلیدرد تومان پرداخت شد که در مجموع ۱۱ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان به بحث خرید تضمینی در بخش کشاورزی و وابسته به آن پرداخت شد.

مهدی زاده ادامه داد: در سال ۹۸ تعداد ۱۸ هزار و ۳۰۰ واحد، ۲۵ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان از تسهیلات تامین مالی در نظرگرفته شده برای بنگاه‌های کوچک و متوسط برخوردار شدند.

وی گفت: تا پایان مهر امسال، ۵۰۲ هزار و ۴۰۰ فقره وام قرض الحسنه ازدواج به ارزش ۲۶ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان پرداخت شد.

مهدی زاده افزود: در بخش اشتعال پایدار روستایی ۱۲ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت کردیم که به اشتغال ۲۵۸ هزار نفر منجر شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1081292

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =