طرح لاله‌های روشن باید با آسیب‌شناسی همراه باشد

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش گفت: تجربه افتتاحیه دومین طرح ملی لاله‌های روشن با یک آسیب شناسی می‌تواند ایجاد انگیزه مضاعف برای استان‌ها را به همراه داشته باشد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، علیرضا کاظمی روز سه شنبه در آیین اختتامیه اولین و افتتاحیه دومین طرح ملی لاله‌های روشن، یادواره شهدای دانش‌آموز و فرهنگی (۴۰ هزار یادواره، ۴۰ هزار شهید، ۴۰ هزار مدرسه (در بستر شبکه شاد) افزود: توسعه و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت به عنوان مثال با برگزاری جشنواره لاله‌ روشن راهی برای نزدیک شدن به تحقق سند تحول بنیادین است.

وی افزود: فرهنگ ایثار و شهادت باید به دانش آموزان منتقل شود، بنابراین این برنامه باید به یک برنامه پایدار تبدیل شود.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرروش با بیان این که دانش‌آموزان محور طرح ملی لاله‌های روشن هستند، ادامه داد: استان مازندران به دلیل عملکرد مثبت در این زمینه می‌تواند دبیرخانه دایمی این جشنواره باشد.

کاظمی خاطرنشان کرد: فضای مجازی فرصت بیشتری را در اختیار معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش قرار داده است تا این برنامه را با قوت پیش ببریم.

فراموش نکردن شهدا دغدغه طرح ملی لاله‌های روشن

علی رمضانی مدیرکل فرهنگی هنری، اردوها و فضای پرورشی وزارت آموزش و پرورش در ادامه مراسم گفت: بزرگترین دغدغه آموزش و پرورش فراموش نکردن شهدا بود؛ چرا که آنها برای آسایش سایر هموطنان از جان خود نیز گذشتند.

وی افزود: در این طرح مدیران مدارس و تشکل‌های دانش‌آموزی با معاونت پرورشی و فرهنگی مشارکت کردند تا دانش‌آموزان با فرهنگ شهدا آشنا شوند.

در پایان این برنامه از پوستر دومین طرح ملی لاله‌های روشن، یادواره شهدای دانش‌آموز و فرهنگی (۴۰ هزار یادواره، ۴۰ هزار شهید، ۴۰ هزار مدرسه) رونمایی شد.

گفتنی است طرح ملی لاله‌های روشن ویژه یادواره شهدای دانش آموز در قالب ۴۰ هزار یادواره، ۴۰ هزار شهید و ۴۰ هزار مدرسه یکی از برنامه های وزارت آموزش و پرورش برای اجرای برنامه های ویژه حوزه شهید و شهادت و توسعه فرهنگ ایثار است.

طرح ملی لاله های روشن، چهل هزار یادواره، چهل هزار شهید، چهل هزار مدرسه با هدف گرامیداشت یاد و خاطره ۳۶  هزار شهید دانش‌آموز و بیش از چهار هزار شهید فرهنگی برگزار می شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1081820

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =