مماشات در برابر ترور؛ عامل شهادت پدر صنعت هسته‌ای ایران است

اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان در بیانیه‌ای اعلام کرد: آنچه منجر به شهادت پدر صنعت هسته‌ای شد، مماشات در برابر ترور و پیشنهاد مذاکره در برابر فشار است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)،‌ اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان و جمعی از دفاتر جاد دانشگاه آزاد اسلامی پیرامون شهادت شهید محسن فخری زاده و مذاکره مجدد دولت با آمریکا بیانیه‌ای صادر کردند.

در بخش ابتدایی این بیانیه آمده است: چند وقتی است که دولت‌مردان ایرانی تحولات انتخاباتی آمریکا را رصد می‌کنند و به جای باور به ظرفیت عظیم داخلی، با تکیه بر انتخابات آمریکا خط‌مشی امورات مملکت را تنظیم می‌کنند. همچنین لیبرال‌های غرب‌پرست، قبل از پیروزی بایدن روی وعده‌های نداده این نامزد حساب باز کرده‌اند و تمامی ابزار خود مانند فشار اقتصادی بر مردم را به خط کرده‌اند و جنگ روانی تازه‌ای را در افکار عمومی به راه انداخته‌اند تا تنها راه برون‌رفت از وضعیت فعلی را برجامی دوباره معرفی کنند، حال آن که هفت سال از عمر یک ملت را با راهبرد غلط دیپلماسی التماسی تلف کردند و بسیاری از مولفه‌های قدرت کشور را در مقابل «تقریبا هیچ» به باد دادند.

دانشجویان در این بیانیه بیان کردند: علی رغم تذکرات رهبر انقلاب و تعیین خط قرمزها برای مذاکرات و عدم خوشبینی وی به مذاکره و اعتماد به آمریکایی‌ها، سه سال از مسئولیت‌شان را صرف مذاکره کردند و پس از برجام به مردم قول دادند که همه تحریم‌ها برطرف خواهد شد ولی آخرین باری که باز هم شرکت‌های ایرانی تحریم شدند، همین چند روز پیش بود! آقایان مذاکره طلب با وقاحت تمام می‌گویند: «آمریکا فقط یک راه دارد و آن بازگشت به برجام است» که گویا خودشان هم باورشان شده که برجام واقعا یک فتح الفتوح است!

در بخش دیگری از این بیانیه مطرح شده است: این تلاش مذبوحانه برای مذاکره تا آنجا پیش می‌رود که جناب رییس جمهور حتی برای تحقق اهداف سیاسی و منافع حزبی خود به تاریخ اسلام هم رحم نمی‌کند و دست به دامن تحریفی دیگر می‌شود و شیر جمل را امام صلح معرفی می‌کند تا به مرور زمان پالس مذاکره را به افکار عمومی تزریق کند. وقتی برخی در داخل اینچنین ذوق زده شده‌اند باید هم بازگشت بایدن به برجام را به عنوان یک امتیاز به ایران بفروشد و نه‌تنها بابت بدعهدی‌های برجامی آمریکا پاسخگو نباشد و تضمینی برای تکرار این بدعهدی‌ها ندهد، بلکه در اِزای برداشت تحریم‌هایی که ترامپ بعد از خروج از برجام وضع نموده، شروطی نیز تعیین کنند.

در این بیانیه آورده شده است: بایدن قطعا به برجام بر نمی‌شود و تحریم‌های ترامپ را برای خود یک فرصت می‌داند؛ اما حتی اگر هم اراده‌ای برای بازگشت به برجام داشت، تحریم‌هایی که با هماهنگی اوباما و ترامپ در کنگره تصویب شده، مانع از این کار می‌شد. این تحریم‌های ظالمانه محصول خباثت سیستم آمریکاست. همانطور که اوباما کاشت تا ترامپ برداشت کند، این روزها ترامپ می‌کارد تا بایدن‌ برداشت کند. دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان، تحریم‌های جدید و پیاپی را طی پنج سال اخیر (پس از اجرای برجام) با اتفاق آرا تصویب کردند؛ با یقین به این که دولت روحانی به هیچ وجه، از برجام خارج نمی‌شود و هیچ واکنش بازدارنده‌ای هم به نقض آن توسط تحریم‌های جدید نخواهد داشت.

در بیانیه اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان آمده است: حال که حضور بایدن در ژانویه آینده به‌ عنوان رئیس‌جمهور آمریکا قطعی است، به نظر می‌رسد اروپایی‌ها دوباره به نقش اولیه خود بازگشته و دوباره تقسیم کار قدیمی با دموکرات‌ها را آغاز کرده‌اند. آنها در بیانیه اخیرشان دوباره مدعی تعهد به حفظ برجام و اجرای کامل آن هستند؛ چیزی که بیشتر به یک طنز تلخ یا بهتر بگوییم دروغی بسیار بزرگ می‌ماند. سه کشور اروپایی عضو برجام ادعا کرده‌اند: ما همه تحریم‌ها را لغو کرده و حتی از طریق کانال اینستکس، تلاش‌های اضافی برای تجارت با ایران انجام دادیم اما ایران ۱.۵سال است که برجام را نقض می‌کند. جناب ظریف چه تعبیر زیبایی دارد که «اروپا با آمریکا فرق دارد.» بله ما هم عمیقاً معتقدیم که اروپایی‌ها با آمریکایی‌ها تفاوت دارند؛ یقینا اروپایی‌ها بی‌شرم‌تر، وقیح‌تر و بی چشم و روتر هستند.

بخش دیگری از این بیانیه آمده است: سال‌هاست صهیونیست‌ها از محسن فخری زاده به عنوان پدر صنعت هسته‌ای ایران نام می‌بردند و برای حذف و ترور ناجوانمردانه وی خط و نشان کشیده و حتی دو سال قبل عملیاتی ناموفق علیه وی را طراحی کردند. این اتفاق در حالی بود که دولت روحانی در پایبندی به برجام و محدودیت‌های هسته ای پروژه تنش‌زدایی را پیش می‌برد. اما این پروژه نه تنها نتوانست جنایت و دشمنی‌ها علیه مردم ایران را متوقف کند که دشمنی آنها را وارد فاز جدیدی کرد. آنچه منجر به شهادت محسن فخری زاده شد مماشات در برابر ترور، و پیشنهاد مذاکره در برابر فشار بود و مشخص نیست که چرا غرب‌گرایان که در ماه‌های پایانی زمامداری خود به سرمی‌برند هنوز بر راهبرد شکست خورده سازش تاکید دارند. آنچه واضح است این است که راهبرد فعلی دولت، تصویری ضعیف از ایران را به دشمنان مخابره کرده و آنها را در جنایت علیه مردم ایران ترغیب کرده است.

دانشجویان در این بیانیه تاکید کردند: ترور مجاهد اسلام، سردار سلیمانی در زمان این دولت غرب‌گرا، عدم همراهی برای گرفتن انتقام تخریب شخصیت و به دادگاه کشاندن عمارهای واقعی انقلاب، تحریف تاریخ اسلام و درس مذاکره گرفتن از کربلا توسط شخص رئیس جمهور سقوط اسفناک ارزش پول ملی و فشار بر مردم در آستانه انتخابات آمریکا همه و همه این سیاهی که مشت نمونه خروار اقدامات نشان دهنده مدیریت خاص و بی نظیر لیبرال‌ها برای تسلیم تمدنی ایران و به زانو درآوردن کشور در مقابل آمریکا است که به قول خودشان ایران از حالت انقلابی به یک کشور نرمال در عرصه جهانی تبدیل شود، این شواهد نشان می‎دهد که نه تنها لیبرال‌ها مدیریت کشور را رها نکرده‌اند بلکه اتفاقاً در سمت باطل و برای رسیدن به اهداف پلید خود به زیباترین شکل صحنه را مدیریت می‌کنند.

در بخش دیگری از این بیانیه آمده است:  روحانی در این ۷ سال و نیم از عمر دولت‌، سیاست‌های کثیف دو رئیس دولت آمریکا و معاون سی ساله دولت آمریکا، «بایدن» را تجربه کرده‎اند که نه تنها هیچکدام بهتر از دیگری نبوده‌اند بلکه هرکدام سیاست‌ها و فشارهای جدیدی را علیه ملت ایران روی میز آورده‌اند! درحالی‌که مشکلات ما داخلی است و حاصل اتکا به غرب در طی سال‌ها ریاست دولت‌های اصلاح طلب شماست! تفکر لیبرالی و غربزده‌تان را کنار بگذارید، با تکیه به توان و ظرفیت داخلی تولید را تقویت کنید تا مشکلات کشور حل شوند.

در بخش پایانی این بیانیه آمده است: بدانید و آگاه باشید که آحاد ملت انقلابی و بصیر ایران اسلامی و در راس آنان دانشجویان انقلابی نخواهند گذاشت که عمروعاص‌ها بار دیگر داستان حکمیت را تکرار و مذاکره را به رهبری و نظام اسلامی تحمیل کنند. جامعه اسلامی دانشجویان به عنوان چشم بیدار جنبش دانشجویی، اوضاع کشور را رصد کرده و در صورت لزوم با قاطعیت و عقلانیت انقلابی وارد عمل خواهد شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1082029

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • IR ۱۱:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۸
      1 0
      ترحم بر پلنگ تیز دندان ستمکاری بود بر گوسفندان اگر انتقام در سطحی که برای طرح مقابل قابل درک باشد، گرفته نشود؛ باب ترور و جنایت باز می‌ماند.