اتهام ‌پراکنی وزرای خارجه آمریکا و بحرین علیه ایران

وزیر خارجه آمریکا و همتای بحرینی او در نشستی مجازی به اتهام‌پراکنی علیه ایران پرداختند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، «مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا و «عبداللطیف الزیانی» همتای بحرینی او، امروز (سه‌شنبه)، در نشست مجازی گفت‌وگوی راهبردی دو کشور حضور پیدا کردند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه سعودی «العربیه»، وزیر خارجه آمریکا در این کنفرانس گفت که این کشور و بحرین در مبارزه علیه «تروریسم» با یکدیگر همکاری دارند.

وزیر خارجه آمریکا که کشورش یکی از حامیان بزرگ تروریسم در خاورمیانه است، در ادامه اظهاراتش با اتهام‌زنی به ایران مبنی بر حمایت این کشور از گروه‌های تروریستی مدعی شد که تحریم‌های آمریکا، ایران را از این اقدام بازداشته است.

وزیر خارجه آمریکا که کشورش در بسیاری از کشورهای منطقه از جمله یمن و سوریه دخالت دارد و با فروش تسلیحات به ائتلاف سعودی و مشارکت در محاصره یمن باعث کشته شدن هزاران زن و کودک بی‌گناه شده است، در این نشست مدعی شد که «ایران بزرگترین تهدید برای منطقه و جهان است».

در مقابل وزیر خارجه بحرین گفت: «شراکت با آمریکا سنگ بنای امنیت خلیج [فارس] بود». او نیز همچون پامپئو در ادامه با اتهام‌زنی به ایران مدعی شد که این کشور «مقاصد پلیدی» در قبال منطقه دارد.

عبداللطیف الزیانی همچنین مدعی شد که ایران «یک چالش امنیتی» برای منطقه است و از جامعه بین‌الملل خواست که به اعمال فشار بیشتر علیه ایران ادامه دهد.

الزیانی همچنین مدعی شد که توافق صلح با اسرائیل به «بازترسیم خاورمیانه» کمک خواهد کرد و این کشور به دنبال شکوفایی بیشتر کشورهای منطقه است.

بحرین و رژیم صهیونیستی اخیرا با وساطت «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری فعلی آمریکا عادی‌سازی کامل روابط خود را اعلام کردند.

علی‌رغم آنکه مقام‌های کشورهای سازش‌کننده اصرار دارند که در مقابل تعلیق اشغال کرانه باختری با تل‌آویو روابط خود را با رژیم صهیونیستی عادی‌سازی کرده‌اند؛ اما مقام‌های رژیم صهیونیستی بارها تأکید کرده‌اند که مسئله الحاق کرانه باختری کماکان در دستور کار قرار دارد و تنها مدتی به حال تعلیق در آمده است.

کد خبر: 1082442

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =