دانشجویان در محیط دانشگاه به سلاح بصیرت و تفکر مسلح می‌شوند

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن گفت: تنها در شرایطی می‌توانیم حملات دشمن را خنثی و جواب قاطعی به دشمنان صادر کنیم که جوانان و دانشجویان به سلاح بصیرت و تفکر مسلح شوند.

حجت‌الاسلام محمدحسین احمدزاده در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره نسبت دانشجو با مقوله تحول آفرینی در دانشگاه و جامعه اظهار کرد: اهمیت دانشگاه و در راس آن دانشجو از دیدگاه امامین انقلاب نیز بارها به محافل مختلف اشاره شده تا جایی که امام خمینی(ره) نیز دانشگاه را مبدأ تحولات کشور دانسته است.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب نیز کمتر نامه و بیانیه‌ای دارند که به نقش جوانان و دانشجویان در تحول آفرینی اشاره و تاکید نکرده باشند. امروز شرایط برای جوانان سخت شده و تجربیات و راه‌های پیموده شده در مقاطع مختاف گواه این حکایت است.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن بیان کرد: جوانی که شالوده فکری وی دقیق شکل نگرفته توان شنیدن صحیح و تحلیل دقیق مسائل را از دست می‌دهد. به همین جهت تربیت مسئله‌محور و دغدغه‌مند دانشجویان در دانشگاه و ایجاد قدرت تحلیل در آن‌ها بسیار مهم است.

حجت‌الاسلام احمدزاده با اشاره به ضرورت تولید محتوا و متون شبهه زدا برای دانشجویان عنوان کرد: با توانمندسازی دانشجویان می‌توانیم به آنها قدرت تحلیل بدهیم. در چنین شرایطی است که دانشجو به بصیرت مسلح می‌شود و می‌تواند استدلال بر ابطال نظریه‌های نادرست و ناصواب ارائه بدهد.

وی ادامه داد: ماهیت روز ۱۶ آذر را نمی‌توانیم صرفاً در جشن‌های دانشجویی خلاصه کنیم. مطالعه در مورد شهادت ۳ نفر از دانشجویان دانشگاه تهران در چنین روزی، استکبارستیزی و مواجهه دانشجویان با دخالت‌ها و رفت و آمدهای سلطه‌جویانه سران آمریکایی به کشورمان در آن دوران برای درک صحیح روز دانشجو بسیار ضروری است.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن تصریح کرد: دانشجویان باید به چرایی روز ۱۶ آذر برسند و روحیه استکبارستیزی و مطالبه گری در آنها تقویت شود. این نتیجه بیداری دانشجویان است که امروز عزت و استقلال ملت ایران حفظ شده و تصمیمات کشور نه در کاخ سفید بلکه در مرزهای این خاک گرفته می‌شود.

حجت‌الاسلام احمدزاده با اشاره به لزوم بصیرت افزایی و دشمن شناسی دانشجویان تشریح کرد: امروز دشمنان ایران و انقلاب اسلامی با تمام قدرت و با به‌کارگیری همه امکانات و بسترها درحال حمله به کشورمان هستند، تنها در شرایطی می‌توانیم چنین حملاتی را خنثی و جواب قاطعی به دشمنان صادر کنیم که جوانان و دانشجویان به سلاح بصیرت و تفکر مسلح شوند.

وی گفت: عوامل مختلف درونی و بیرونی وجود دارد که منجر به کاهش سطح دغدغه‌مندی دانشجویان در سال‌های اخیر شده است. بعضا شاهد این هستیم که دغدغه صرف دانشجویان پیرامون معیشت، شهریه یا موضوعات دیگر معطوف شده است. همه این اتفاقات از شرایط جامعه است که به دانشجویان نیز ناخواسته منتقل می‌شود. ایجاد دغدغه و توجیه دانشجویان پیرامون مسائل و دغدغه‌های کشور به عهده معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1082500

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =