آسمان ایران قابل تحریم و حذف شدن نیست

رئیس کمیسیون عمران مجلس گفت: مسیرهای هوایی ایران در قیاس با دیگر کشورهای همسایه بسیار کوتاه‌تر و مقرون به صرفه‌تر است، این مسئله موجب شده که ایرلاین‌های خارجی نتوانند از آسمان کشورمان چشم پوشی کنند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز) و به نقل از خانه ملت، محمدرضا رضایی کوچی به افزایش ۷ درصدی آمار عبور ایرلاین‌های خارجی از آسمان کشورمان اشاره کرد و افزود: روند افزایشی عبور هواپیماهای خارجی از آسمان ایران نشان می‌دهد که کریدورهای هوایی کشورمان قابل تحریم و حذف شدن نیست، این در حالی است که آمریکا در چند ماه اخیر تلاش بسیاری را برای تحریم آسمان ایران و منحرف کردن مسیر پروازهای خارجی در منطقه کرده است.
 
موقعیت ژئوپلیتیکی آسمان ایران در عرصه منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای
نماینده مردم جهرم در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به اهمیت و موقعیت ژئوپلیتیکی آسمان کشورمان در عرصه منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای، ادامه داد: مسیرهای هوایی ایران در قیاس با دیگر کشورهای همسایه بسیار کوتاه‌تر و مقرون به صرفه‌تر است، این مسئله موجب شده که ایرلاین‌های خارجی نتوانند از آسمان کشورمان چشم پوشی کنند.
وی همچنین گفت: البته در چند سال اخیر کشورهای منطقه نیز تلاش‌های بسیاری برای جذب ایرلاین‌های خارجی و عبور هواپیماها از آسمان کشورشان انجام داده اند، به طور مثال برخی از این کشورها با کاهش تعرفه پروازهای عبوری اقداماتی را صورت داده اند، از این رو ضروری است که ما نیز برای رقابت، مشوق‌های مالی را در نظر بگیریم.
 
امنیت بالای آسمان ایران برای عبور پروازهای خارجی
رضایی کوچی، در ادامه به امنیت بالای آسمان ایران برای عبور پروازهای خارجی اشاره کرد و گفت: در عرصه منطقه ای، آسمان ایران جزء امن‌ترین کشورها برای پرواز هواپیماهای خارجی است، این مسئله در گذشته اثبات شده و شرکت‌های خارجی بارها به این مسئله اذعان کرده اند.
رئیس کمیسیون عمران مجلس افزود: آسمان ایران جزء بازیگران فعال در بازار منطقه‌ای در عرصه پروازهای عبوری ایرلاین‌ها است و قطعا دشمنان نمی‌توانند به این ظرفیت گسترده آسیبی وارد کنند، افزایش قابل قبول پروازهای عبوری در ماه‌های اخیر گواه این مسئله است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1083252

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =