برقراری بیمه بیکاری برای سیل زدگان/صدور دستور تامین نیازهای اولیه مردم

کارگران بیمه شده در مناطق سیل زده که بنگاه اقتصادی آن‌ها دچار مشکل شده بدون در نظر گرفتن سابقه ۶ ماهه حق بیمه تحت پوشش مقرری بیمه بیکاری قرار می‌گیرند.

کریم یاوری مشاور و بازرس ویژه وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به منظور پیگیری دستور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی مبنی بر بررسی و رسیدگی به شرایط هموطنان آسیب دیده از سیل از شهر سیل زده وحدتیه در استان بوشهر بازید کرد.

کریم یاوری امروز در سفر به استان بوشهر ضمن بازدید و بررسی آخرین وضعیت مناطق سیل زده استان گفت: بر حسب دستور وزیر، از مناطق سیل زده شهرستان دشتستان بازدید و نیازهای اولیه و مورد نیاز مردم آسیب دیده با همکاری مسوولان و ستاد بحران استان به طرق مختلف به ویژه کمک‌های مردمی تامین خواهد شد.

وی افزود: مطابق با دستور وزیر تمام معاونان، سازمان‌ها، صندوق ها، بانک‌ها و شرکت‌های زیر مجموعه مکلف هستند در کنار کمک‌های نوع دوستانه به هموطنان در مناطق سیل زده نسبت به تامین نیازهای اولیه آن‌ها با اولویت اقدام کنند.

یاوری ادامه داد: وظیفه انسانی و اسلامی هر فردی ایجاب می‌کند که در این ایام به ویژه شرایط سخت اقتصادی و کرونایی با تمام توان به هموطنان آسیب دیده کمک کند.

بازرس ویژه وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خاطرنشان کرد: بارش شدید باران در نقاط مختلف استان بوشهر موجب سیل، آب‌گرفتگی و انسداد مسیرها و محورهای مواصلاتی در برخی نقاط ازجمله وحدتیه و سعدآباد در دشتستان و بروز مشکلات متعدد برای ساکنین این مناطق شد.

بخش‌های مسکونی آسیب‌هایی از جمله آب گرفتگی را داشتند و به تاسیسات برق، راه‌ها و مبلمان شهری خسارت‌هایی وارد شده است.

یاوری در پایان تاکید کرد: جامعه کار و تولید، کارگران، کارفرمایان، تعاونگران و دیگر فعالان این حوزه در این گونه حوادث باید با اشتیاق و انگیزه به یاری هموطنان آسیب دیده بشتابند.

انتهای پیام/ب

کد خبر: 1083376

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =