هزینه آموزش‌های بالینی باید به چرخه دانشگاه برگردد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران گفت: بخش عمده ای از هزینه‌های آموزش بالینی باید به داخل چرخه دانشگاه برگردد و منجر به رشد بیمارستان‌ها شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، علیرضا خوشدل، رئیس دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران روز گذشته در نشستی صمیمانه با اعضای هیات علمی گروه‌های بالینی ضمن استماع گزارش مدیران در خصوص وضعیت فعلی گروه‌ها، جویای الزامات ارتقای آنها شد.
در ابتدای این نشست  شبنم موثقی، رئیس دانشکده پزشکی ضمن خیرمقدم و تشکر از حضور ریاست دانشگاه از کلیه مدیران گروه درخواست کرد تا گزارش مبسوطی در زمینه وضعیت فعلی گروه های تحت سرپرستی خود، وضعیت اعضای هیات علمی و الزامات ارتقا بیان کنند.
سپس کلیه مدیران گروه های بالینی ضمن ارائه موارد فوق الذکر، درخواست‌ها و پیشنهادات خود را مطرح کردند.
 خوشدل نیز ضمن تشکر از کلیه حاضران فرا رسیدن هفته پژوهش و فناوری را تبریک گفت و اظهار کرد: امیدوارم همه اساتید و گرانقدران به توفیقات روزافزون در امر پژوهش و سرآمدی در دانش و فناوری دست یابند.

وی افزود: دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران در شرایطی قرار دارد که می تواند با اعتماد به اعضای هیات علمی توانمند خود درون سپاری را جایگزین برون سپاری کند و از اساتید خود در مدیریت رشد و ارتقای بخش بالین کمک گیرد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران در بخشی از سخنان خود با تاکید بر اهمیت اولویت آموزش در بالین اظهار کرد: با فعال شدن تخت های بیمارستان های تحت نظر دانشگاه این امکان فراهم می شود تا با حذف قراردادهای فیلدهای بالینی خارج دانشگاه، بخش عمده ای از هزینه های آموزش بالینی به داخل چرخه دانشگاه برگردد و منجر به رشد بیمارستان ها شود و این امر جز با همت و همراهی شما گرامیان شدنی نیست.
وی در ادامه ضمن تاکید بر حمایت وزارت بهداشت و معاونت علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران اظهار کرد: حوزه علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی تهران نیز با قبول مسوولیت در قبال جامعه نقش اجتماعی خود را به خوبی ایفا خواهد کرد و امروز با وجود اساتید طراز اول و تجهیزات به‌روز، افق روشنی در پیش رو داریم و به زودی شاهد نقش آفرینی دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران در مسولیتهای متعدد اجتماعی از سوی وزارت بهداشت مشارکت داده خواهد شد.  
خوشدل در بخش دیگری از سخنان خود بر اهمیت قطب بندی مراکز درمانی بر اساس موقعیت فیزیکی، هیات علمی و تجهیزات فعلی، راه اندازی و گسترش درمانگاه های اقماری تاکید کرد و از مدیران گروه خواست تا مسیر آینده را بر اساس این موارد برنامه ریزی کنند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران در پایان سخنان خود به سوالات و پیشنهادات حاضران پاسخ گفت و در خصوص حل برخی مسائل مطرح شده نیز راهکارهایی ارائه و در بسیاری موارد نیز قول مساعدت داد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1084039

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =