جزئیات تفاهم‌نامه دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل و قرارگاه مبارزه با مفاسد اقتصادی

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل در جلسه عقد تفاهم‌نامه با قرارگاه مبارزه با مفاسد اقتصادی و قرارگاه نظارت مردمی بقیه‌الله از رخنه فساد در هر سه قوه کشور ابراز گلایه کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، اسحاق رسولی در جلسه عقد تفاهم‌نامه همکاری با قرارگاه مبارزه با مفاسد اقتصادی و قرارگاه نظارت مردمی بقیه‌الله گفت: مبارزه با مفاسد اقتصادی از مطالبات مردم و مورد تأکید مقام معظم رهبری بوده و هست.

این مسئول درباره اهداف عقد تفاهم‌نامه با قرارگاه مبارزه با مفاسد اقتصادی و قرارگاه نظارت مردمی بقیه‌الله گفت: سعی ما این است که مطالبات اصلی مردم را پیگیری کنیم و هم راستا با این دو قرارگاه قدم برداریم و بتوانیم در راستای سالم‌سازی فضای اجرایی استان نقش خوبی ایفا کنیم.

وی خاطرنشان کرد: در این تفاهم‌نامه برای پیشبرد گفتمان عدالت‌طلبی، مطالبه‌گری و مسئله‌محوری با انجام امور مشترک پژوهشی اولویت مسائل استان را شناسایی خواهیم کرد و کارگروه‌هایی تخصصی با حضور استادان و دانشجویان در موضوع‌های مختلف تشکیل خواهد یافت.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان اردبیل ادامه داد: دیگر هدف این تفاهم‌نامه این است که طرفین بنا به تخصص و تجربه خود دوره‌های آموزشی با موضوعات اندیشه اسلامی، فرایند مطالبه‌گری، عدالت‌خواهی و ... را اجرا کرده و در این مورد به تولید محتوی رسانه‌ایی پرداخته و همایش‌ها و نشست‌های تخصصی را هم برگزار کنند.

وی در ادامه سخنان خود افزود: اساس انقلاب و نظام اسلامی با عدالت و رفع تبعیض‌ها و سلامت دستگاه‌های اجرایی و حاکمیتی، مصونیت و پایداری پیدا می‌کند، چنان که در روایتی آمده است؛ الملک یبقی مع‌الکفر و لایبقی مع‌الظلم یعنی امکان دارد حاکمیتی  با کفر هم بقا داشته باشد؛ اما هیچ حاکمیتی نمی‌تواند با ظلم باقی بماند.

عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی اظهار کرد: رژیم گذشته یک رژیم فاسد بود و دستگاه قضائی آن هم دچار فساد و با جهانخواران و استثمارگران پیوند خورده بودند و این مورد قبول مردم نبود و در نهایت توسط انقلاب و آحاد ملت سرنگون شد، درواقع ملت انقلابی خواهان نظامی بودند که برخاسته از مفاهیم قرآن و نهج‌البلاغه باشد و از آن پیروی کند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل افزود: در زمان حال هم تحقق این آرمان، شدنی نیست مگر اینکه تمام افرادی که پایبند به آرمان‌های نظام و انقلاب هستند و دل در گرو ولایت الهی دارند به میدان بیایند و دست در دست هم، شبکه‌های فسادی که در کشور شکل یافته است را منهدم کنند.

این استاد دانشگاه با بیان اینکه دشمنان داخلی و خارجی با یک‌سری چالش‌ها مانع این شده‌اند که  ما به  آرمان‌های انقلاب برسیم، گفت: متأسفانه فساد در دستگاه‌های اجرایی هر سه قوه رخنه کرده است و مظاهر فساد در آنها نمایان است؛ بنابراین اولویت نخست تمام دلسوزان نظام باید این باشد که جلوی این فساد سیستمی و ساختارشکن گرفته شود.

این مسئول دانشگاهی درباره شفافیت‌های ایجاد شده در دانشگاه آزاد اسلامی بیان کرد: این دانشگاه پس از حضور دکتر ولایتی و دکتر طهرانچی بسیار تلاش کرده است که در تمام امور شفافیت داشته باشد و سالم‌سازی جزء اولویت آنان بوده است، تلاش ما این است که علاوه بر سالم نگه‌داشتن مجموعه، از ظرفیت‌های دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل در راستای سالم‌سازی جامعه و دستگاه‌های مختلف استفاده کنیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1084067

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =