آلودگی هوا عامل افزایش ابتلا به کرونا است

عضو ستاد ملی مبارزه با کرونا با اشاره به تاثیر آلودگی هوا در تشدید ابتلا به کرونا از مردم خواست که از رفتن به مسافرت و انجام سفرهای درون شهری روزانه خودداری کنند و حتماً در خانه‌های خود بمانند. استراحت، خواب و تغذیه مناسب سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند.

مسعود مردانی عضو ستاد ملی مبارزه با کرونا در گفتگو با خبرنگار اجتماعی ایسکانیوز با بیان اینکه در خانه ماندن یکی از راهکارهای مهم برای کندی زنجیره انتقال ویروس کرونا و همچنین کاهش تأثیرات آلودگی هوا بر سلامت انسان است، اظهار کرد: آلودگی هوا یکی از عوامل افزایش ابتلا به کرونا ویروس محسوب می‌شود و در شهرهایی که سکون هوا جاری است، از سالمندان یا افراد مبتلا به بیماری‌های قلبی و ریوی تقاضا داریم که از خانه‌های خود خارج نشوند.

این متخصص بیماری‌های عفونی با تأکید بر اینکه مؤثرترین راهکار کنترل آلودگی هوا، ممانعت از تولید آلاینده‌های هوا است، افزود: اگر در هوای ناسالم از ماسک استفاده شود، باز هم خطر ابتلا به عوارض جانبی وجود دارد اما استفاده از آن می‌تواند به میزان قابل‌توجهی از تأثیرات آلاینده‌های هوا بر سلامتی انسان بکاهد.

وی بیان کرد: ابتلا به اکثر بیماری‌های فصلی مثل سرماخوردگی، آنفولانزا و کرونا از راه ماسک‌های معمولی قابل ‌پیشگیری هستند.

مردانی با تأکید بر اینکه نوشیدن مایعات فراوان سبب کاهش اثرات آلودگی هوا می‌شود، گفت: مصرف مایعات به‌خصوص شیر در چند وعده از ۲۴ ساعت شبانه‌روز می‌تواند در کاهش اثرات آلودگی هوا و کاهش ابتلا به بیماری کرونا تاثیر بسزایی داشته باشد.

وی پیرامون اجرای تعطیلی شبانه در راستای مقابله با روند صعودی ابتلا به ویروس کرونا اظهار کرد: امیدوار هستیم با مشارکت مردم بتوانیم این ویروس را شکست بدهیم به طوری که براساس آمار در اسفند ۹۸ و فروردین‌ ۹۹ شاهد نتایج شگرفی از کاهش ابتلا به ویروس کرونا در کشور بودیم که مهم‌ترین عامل آن، در خانه ماندن مردم بود.

عضو ستاد ملی مبارزه با کرونا با بیان اینکه تعطیلی‌ها فرصت مناسبی برای مسافرت یا دید و بازدید اقوام نیست، گفت: مردم در هفته‌های آتی از رفتن به مسافرت خودداری کنند و حتماً در خانه‌های خود بمانند زیرا استراحت، خواب و تغذیه مناسب سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند.

به گزارش ایسکانیوز، در هفته گذشته میانگین بروز هفتگی موارد مثبت بستری و همچنین میانگین بروز هفتگی موارد مرگ و میر ناشی از بیماری نسبت به هفته ماقبل دارای روند کاهشی بوده است. میانگین بروز هفتگی موارد مثبت بستری در هفته چهارم آذر ماه ۹ نفر به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت گزارش شده است که بیشترین میزان بروز به ترتیب در استان‌های مازندران، کهکیلویه و بویراحمد، تهران، ایلام و اردبیل بوده است. همچنین میانگین بروز هفتگی موارد مرگ و میر ناشی از کرونا در کشور در هفته چهارم آذر ماه حدود ۱۹.۳ نفر به ازای هر یک میلیون نفر جمعیت گزارش شده است که بیشترین میزان بروز در این شاخص به ترتیب در استان‌های اردبیل، یزد، گلستان، زنجان و ایلام بوده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1084787

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =