اطیابی: مخالف برگزاری غیرحضوری‌ام/ اکران آنلاین جذابیتی ندارد

کارگرادن فیلم «ماه گرفتگی» به نحوه برگزاری جشنواره فیلم فجر اشاره کرد و گفت: مخالف غیرحضوری برگزار شدن جشنواره هستم. حضور مخاطبان در جشنواره محرکی برای رونق سینما بعد از پایان‌یافتن کرونا محسوب می‌شود.

مسعود اطیابی تهیه کننده و کارگردان سینما در گفت‌وگو با خبرنگار گروه فرهنگی ایسکانیوز درباره جشنواره بین‌المللی فیلم فجر گفت: عملکرد یک‌ساله سینمای ایران در جشنواره فیلم فجر دیده می‌شود؛ همچنین برنامه‌ریزی سال آینده سینما نیز در همین جشنواره صورت می‌پذیرد. اکران و نمایش فیلم‌های خارجی صورت می‌گیرد. از طرفی انگیزه مهمی می‌دهد تا آثار سمت و سو پیدا کنند؛ اما در شرایط فعلی به برگزاری غیرحضوری این جشنواره می‌توان ایراد گرفت.

این کارگردان سینما تصریح کرد: جشنواره فیلم فجر می‌تواند محرک خوبی برای سینمای ایران بعد از پایان یافتن کرونا باشد. از این نظر باید صبوری کرد.

وی تاکید کرد: اولین دوره جشنواره فیلم فجر بعد از کرونا اگر به صورت حضوری باشد می‌تواند رونق تازه‌ای به سینمای ایران بدهد و باید از این فرصت استفاده کرد.

*کسی مخالف جشنواره نیست

اطیابی در پاسخ به انتقاداتی که نسبت به صرف بودجه برای برگزاری جشنواره بین‌المللی فیلم فجر می‌شود، گفت: کسی مخالف جشنواره نیست، اما در جشنواره هزینه هم می‌شود. در واقع این بودجه پولی است که عوامل برگزار کننده می‌گیرند همچنین برای جشنواره بودجه زیادی صرف نمی‌شود. در جشنواره فیلم فجر عده‌ای نیز کار می‌کنند که از این منظر اشتغالزایی نیز برای اهالی سینما فراهم می‌شود.

به گفته این کارگردان سینما اختلاف اصلی در جشنواره فیلم فجر روی این است که حضوری برگزار شود یا غیر حضوری؛ این مطلب اصلی است که چالش برای جشنواره فیلم فجر محسوب می‌شود.

*مخالف برگزاری غیرحضوری‌ام

وی در پاسخ به افرادی که خواهان صرف کردن بودجه جشنواره فیلم فجر برای اهالی فقیر سینما هستند، گفت: خرج کردن بودجه هم شرایط خاص خود را دارد.  این نیست که وقتی جشنواره‌ای تعطیل می‌شود بوجه آن را بین دیگران تقسیم کنند، در واقع امکانش وجود ندارد. مخالف غیرحضوری برگزار شدن جشنواره هستم. حضور مخاطبان در جشنواره محرکی برای رونق سینما بعد از پایان یافتن کرونا محسوب می‌شود.

*ریسک اکران آنلاین بالاست

اطیابی در پاسخ به این سوال که آیا جشنواره فیلم فجر امکان حمایت از اکران آنلاین آثار ارسال شده را دارد، گفت: نه چنین توانایی ندارد و ریسک آن بالا است و فیلم هایی که فروش زیادی دارند رضایت نخواهند داد تا چنین اتفاقی روی دهد. افرادی هستند که برای سرقت آثار نمایشی به هر چیزی متوسل می‌شوند. فعلا اکران آنلاین برای فیلم نمایش داده نشده جذابیتی ندارد.

این کارگردان سینما در پاسخ به این نقد که برخی اعتقاد دارند آثار نمایش داده شده در جشنواره فیلم فجر جنبه منفی جامعه را نشان می‌دهند، گفت: جشنواره حق تنوع مضامین و ژانر را برای خود محفوظ دارد. از این رو باید همه نوع آثار تولیدی در آن وجود داشته باشد. اینکه همه فیلم‌های دفاع مقدسی به جشنواره راه پیدا کنند فکر غلطی است. باید نمونه‌های خوب را به جشنواره راه بدهند. اتفاقا تنوع به جشنواره کمک می‌کند. هر فیلم انتقادی بد نیست. نمایش ایرادها و نقاط تیره آدمی را وادار می‌کند تا مسائل را اصلاح کنیم. اینگونه نیست که فیلمساز راهکار ارائه دهد. البته چنین کاری هم می‌تواند انجام دهد. کسی که در داخل کشور فیلم می‌سازد حواسش به کشور خودش هست.

وی درباره اینکه آیا فیلمساز  بخش خصوصی برای اکران اثر خود باید تا پایان کرونا صبر کند، گفت: باید سینما باز شود و مردم بدون دغدغه وارد سینما شوند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1084860

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =