غرامت ٧ میلیون یورویی روی دست پاریس/ بیانیه سانتوس علیه لیونل مسی/ اوزیل در راه مقصدی نامشخص

با بسته خبری اخبار فوتبال جهان با ما همراه باشید.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، مرتضی عقبایی؛ حجم اخبار ورزشی فوتبال خارجی بسیار زیاد است و دنبال کردن آن ها عملا برای علاقه مندان به این اخبار نیز وقتگیر خواهد بود. در پروژه ورزشی ایسکانیوز، می کوشیم تا با گلچین کردن اخبار فوتبال خارجی، به شما این فرصت را بدهیم تا در وقت خود صرفه جویی کنید.

توافق پوچتینو با پاریسی ها

بعد از اخراج توماس توخل از پاری سن ژرمن، بحث و گمانه‌زنی درباره جانشین احتمالی او در این تیم پاریسی یکی از مهمترین مسائل فوتبال دنیا بوده. از همان اولین لحظات انتشار اخبار اخراج توماس توخل اکثر تحلیل‌گران و رسانه‌ها و همچنین منابع نزدیک به باشگاه از احتمال بالای منصوب شدن پوچتینو به عنوان سرمربی جدید صحبت می کردند.
حالا فابریزیو رومانو روزنامه‌نگار فوتبالی مطرح ایتالیایی مدعی است که پوچتینو سرانجام با باشگاه PSG به توافق رسیده و به زودی پای قرارداد سرمربی‌گری خود را در پاریس امضا خواهد کرد.
کریستین فالک دیگر روزنامه‌نگار مطرح فوتبالی که در روزنامه آلمانی بیلد کار می کند هم مدعی شد باشگاه پاری سن ژرمن برای فسخ قرارداد خود با توماس توخل به توافق قطعی رسیده و به این ترتیب توخل با قبول شرایط باشگاه، فورا PSG را ترک می کند. البته فالک می گوید که این برای ناصر الخلیفی رئیس قطری باشگاه حدود 6 میلیون یورو هزینه داشته است.
کریستین فالک و خبر فسخ شدن رسمی قرارداد توخل با پاری سن ژرمن
فابریزیو رومانو در ادامه توییت خود ادعای اصلی اش را مطرح کرده و می گوید پوچتینو پیش از این حتی پای قرارداد سرمربی‌گری پاری سن ژرمن را امضا کرده ولی به دلیل اینکه قرارداد توخل با PSG هنوز به شکل رسمی فسخ نشده باشگاه منتظر است تا خبر منصوب شدن پوچه را بعد از فسخ رسمی قرارداد توخل اعلام کند.

مورینیو: بازیکنانم جاه طلب نیستند

تاتنهام که دیشب به خانه ولوز رفته بود با اینکه با گل دقیقه 1 تانگوی اندومبله از حریف پیش افتاد ولی چهار دقیقه مانده به پایان بازی دروازه اش را باز دید تا در نهایت از این بازی موفق به کسب یک امتیاز شود. تاتنهام حالا با کسب 26 امتیاز از 15 بازی در رتبه پنجم جدول لیگ برتر ایستاده است و با لیورپول صدرنشین 6 امتیاز فاصله دارد.
ژوزه مورینیو در پایان بازی اصلا از عملکرد شاگردانش راضی نبود و آنها را متهم به نداشتن جاه‌طلبی کرد. تاتنهامی‌ها در این فصل 9 امتیاز را با دریافت گلهایی در 10 دقیقه پایانی از دست داده اند و به نظر می رسد این شرایط باعث عصبانیت مورینیو از بازیکنانش شده است.
مورینیو در پایان بازی به خبرنگاران گفت:" از نتیجه عصبانی هستم. ما کنترل بازی را در اختیار داشتیم و 89 دقیقه فرصت داشتیم که گلهای بیشتری بزنیم ولی نزدیم. مساله فقط گل نزدن نیست. مساله این است که ما خطرناک هم نبودیم. ما در این بازی اصلا جاه‌طلب نبودیم و مشکل اینجا است".
سرمربی تاتنهام در ادامه در پاسخ به پرسشی درباره ضعف تاتنهام در تهاجم گفت:" فقط من می دانم که تیمم را چطور آماده می کنم و از بازیکنانم چه می خواهم. فقط من می دانم که بین دو نیمه به بازیکنانم چه گفتم. تنها چیزی که به آنها گفتم این بود که تیم اصلا تهاجم نمی کند. من البته تلاش ولوز را بی‌ارزش نمی کنم ولی ما واقعا اشتیاق و جاه‌طلبی برای زدن گلهای بیشتر را نداشتیم".

بیانیه سانتوس علیه لیونل مسی

باشگاه سانتوس برزیل ادعا می کند که لیونل مسی باید 447 گل دیگر به ثمر برساند تا از رکورد اصلی پله افسانه ای عبور کند. در واقع آنها معتقد هستند اعداد مطرح شده در رسانه‌ها و خبر مربوط به رکورد شکنی فوق ستاره آرژانتینی اعتبار چندانی ندارد و مسی هنوز فاصله زیادی با رکورد اسطوره آن ها دارد.
بارسلونا سه شنبه شب هفته پیش به خانه وایادولید رفت و موفق شد حریفش را با گلهای کلمنت لنگله، مارتین برایث‌ویت و لیونل مسی با نتیجه 3-0 شکست دهد. اما گل مسی برای بارسا به رویدادی تاریخی تبدیل شد چرا که ابرستاره آرژانتینی با این گل موفق شد از رکورد پله اسطوره برزیلی فوتبال عبور کرده و رکورد بیشترین تعداد گل با پیراهن یک باشگاه را به خود اختصاص دهد.
پله نیز این رکورد را به مسی تبریک گفت اما باشگاه سانتوس در یک بیانیه رسمی اعلام کرد پله بیش از هزار گل برای این تیم به ثمر رسانده است و لیونل مسی مهاجم بارسلونا فاصله زیادی با آن دارد.
باشگاه سانتوس برزیل در یک بیانیه اعلام کرد پله همچنان برترین گلزن تاریخ در یک تیم باشگاهی محسوب می شود و رکورد شکنی لیونل مسی را رد کرد. مهاجم بارسلونا در پیروزی 0-3 تیمش یکی از گل ها را به ثمر رساند تا به رکورد 644 گل با آبی اناری ها برسد.
سانتوس در بیاینه خود نوشت:« پله 1091 گل به ثمر رسانده است که 643 گل در بازی های رسمی بوده است و 448 گل در بازی های دوستانه. به نظر می رسد این گل ها در دیدارهای غیررسمی برابر حریفان کوچک بوده است اما این چنین نیست. تیم های بزرگ آن دوران همچون آمه‌ریکا(مکزیک) و کولو کولو (شیلی) 9 گل از پله دریافت کردند.
 "اُ رِی" دروازه یکی از تیم های برتر اروپایی یعنی اینتر را هم باز کرد. این فهرست طولانی است و شامل تیم هایی همچون ریورپلاته، بوکاجونیورز، اونیورسیداد شیلی، راسینگ، رئال مادرید، یوونتوس، ناپولی، بنفیکا و اندرلخت می شود. بارسلونا، تیم کنونی مسی هم در آن زمان قربانی پله شد و در چهار دیدار چهار گل دریافت کرد.»

اوزیل در راه مقصدی نامشخص

مسوت اوزیل در ماه دسامبر و هنگام انتخاب میکل آرتتا به عنوان سرمربی جدید آرسنال به نوعی احیا شد چرا که پیش از آن اونای امری هیچ علاقه ای به استفاده از ستاره آلمانی در ترکیب تیمش نشان نمی‌داد.
اوزیل فصل گذشته به یک بازیکن ثابت تحت نظر میکل آرتتا تبدیل شده بود تا اینکه مسابقات به دلیل شیوع ویروس کرونا به حالت تعلیق در آمد و بعد از آن دیگر هافبک آلمانی نتوانست خیلی در ترکیب آرسنال به میدان برود.
ادامه نیمکت نشینی های پیاپی اوزیل در آرسنال و بعد کنار گذاشته شدن او از لیست این تیم باعث شده که جدایی این بازیکن در نقل و انتقالات ژانویه از جمع توپچی ها بسیار محتمل به نظر برسد. در همین ارتباط طی روزهای گذشته برخی منابع مدعی شدند که کار انتقال ستاره آلمانی به فنرباغچه قطعی شده و به زودی با این تیم قرارداد رسمی امضا خواهد کرد.
اما حالا توتواسپورت ادعای جالبی را مطرح کرده و می گوید باشگاه یوونتوس نیز برای به خدمت گرفتن اوزیل اقدام کرده است. بر اساس این گزارش منتشر شده، بیانکونری و مدیربرنامه اوزیل به دنبال کاهش مبلغ درخواستی آرسنال برای انتقال هافبک آلمانی به تورین هستند.

مونت: باید بهتر از این ها عمل کنیم

تیم فوتبال چلسی که با ارائه یک نمایش ناامید کننده با نتیجه 3-1 برابر آرسنال بحران زده شکست خورد تا بیش از پیش از کورس قهرمانی عقب افتاده باشد. با این حال ستاره انگلیسی آبی ها معتقد است که بازیکنان این تیم باید در حد و اندازه های باشگاه بزرگی مانند چلسی عمل کنند.
میسون مونت در مصاحبه با وبسایت رسمی باشگاه چلسی گفت: "ما باید نسبت به خودمان سخت گیرتر باشیم. شکست دیشب یک درس بزرگ برای ما بود و باید از آن یاد بگیریم و در بازی‌های بعدی عملکرد بهتری داشته باشیم.
ما نماینده های چلسی هستیم که باشگاه بسیار بزرگی محسوب می شود. باید به خودمان نگاه کنیم و بگوییم که واقعا به اندازه کافی خوب نبودیم. می دانیم که این دربی بزرگ لندن است و باید عملکرد بهتری در آن ارائه می دادیم."
مونت در ادامه گفت: " ما بازیکنان بزرگی هستیم بنابراین می‌توانیم دور هم جمع شویم و دوباره به شرایط خوب برگردیم. دیدار برابر آرسنال تمام شده و بازی‌های بزرگ دیگری باقی مانده که باید روی آنها تمرکز کنیم. یک روز قبل از مسابقه ای دیگر ما باید با ذهنیت قوی به مصاف استون ویلا برویم. امیدوارم که در این بازی عملکرد خوبی داشته باشیم."

شکسته شدن رکورد لوئیس سوارز در لیورپول

لیورپول دیشب از سری مسابقات هفته پانزدهم لیگ برتر انگلیس میزبان تیم قعر نشین وست برومویچ بود و در پایان با نتیجه 1-1 در مقابل این تیم متوقف شد تا شاگردان یورگن کلوپ دو امتیاز بسیار مهم را از دست داده باشند.
تک گل قرمزهای آنفیلد در مسابقه امشب برابر وست بروم توسط ستاره سنگالی این تیم یعنی سادیو مانه به ثمر رسید. این بازیکن روی پاس خوب جوئل ماتیپ با دروازه حریف تک به تک شد و با یک ضربه استادانه گلزنی کرد.
گلزنی سادیومانه در مسابقه امشب باعث شد او به رکورد 69 گل زده برای لیورپول دست پیدا کند؛ موضوعی که باعث شد این ستاره سنگالی با رکورد لوئیس سوارز در لیورپول برابری کند. همچنین به طور قطع او در مسابقات آینده از این تعداد گل عبور خواهد کرد تا مهاجم اروگوئه ای را پشت سر بگذارد.

غرامت ٧ میلیون یورویی روی دست پاریس

توماس توخل فصل گذشته با پاری‌سن‌ژرمن روزهای نسبتاً خوبی را پشت سر گذاشت و علاوه بر موفقیت در لیگ یک فرانسه، با این تیم به فینال رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا نیز راه یافت تا تیم فرانسوی را بعد از سال ها به هدف مهم خود رسانده باشد اما PSG در مسابقه فینال از بایرن مونیخ شکست خورد تا دستش از جام کوتاه بماند.
اما طی روزهای گذشته خبر غیرمنتظره ای منتشر و اعلام شد که توماس توخل از هدایت پاری‌سن‌ژرمن برکنار شده است و از این پس روی نیمکت این تیم نخواهد نشست؛ تصمیمی که گفته می شود مصاحبه اخیر سرمربی آلمانی درباره اوضاع پاری‌سن‌ژرمن و البته اختلاف با مدیر ورزشی باشگاه یعنی لئوناردو تاثیر بسزایی در اتخاذ آن ایفا کرده است.
با این حال طی ساعات گذشته برخی منابع از جمله اسپورت گزارش داده اند که وکلای توماس توخل در حال رایزنی با سران  پاری‌سن‌ژرمن هستند و به نوعی آنها معتقدند که باشگاه فرانسوی باید به این سرمربی خسارت 7 میلیون یورویی پرداخت کند؛ مبلغ هنگفتی که باید دید واکنش PSG به آن چه خواهد بود و آیا آنها زیر با پرداخت آن خواهند رفت یا خیر؟

انتهای پیام/

کد خبر: 1085637

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =