تبادل مالی از طریق رمزارزها یکی از بسترهای خنثی کردن تحریم‌هاست

مدیرکل پارک علم و فناوری و شرکت های دانش بنیان دانشگاه آزاد اسلامی در مراسم معارفه سرپرست مرکز فناوری های نوین مالی واحد فیروزکوه گفت: تبادل مالی از طریق رمزارزها یکی از بسترهای خنثی کردن تحریم ها در کشور است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، جلسه معارفه سرپرست مرکز فناوری های نوین مالی واحد فیروزکوه با حضور محمدجواد صدری مهر مدیرکل پارک علم و فناوری و شرکت های دانش بنیان دانشگاه آزاد اسلامی، حسین عباسپور سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد فیروزکوه و سالاریه سرپرست مرکز فناوری های نوین مالی واحد فیروزکوه در پارک علم و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد.

 در ابتدای این جلسه صدری مهر به تبیین اهداف شکل گیری مرکز فناوریهای نوین مالی واحد فیروزکوه پرداخت و گفت: اصلی ترین هدف در راستای تشکیل این مرکز اقدام برای تحقق عدالت اقتصادی در جامعه است و دانشگاه آزاد اسلامی در راستای مسئولیت اجتماعی خود تلاش می کند گام های مثبت و رو به جلویی در جهت تحقق عدالت در جامعه بردارد.   

وی نظام بانکی کشور را ناعادلانه توصیف کرد و افزود: با این روش نظام بانکی، افراد برخوردار برخوردارتر و محرومین محروم تر شده و این مهم یکی از عوامل تشدید شکاف طبقاتی است. یکی از رسالت های اصلی مرکز فناوری نوین مالی این است که پول را بدست محرومین برساند و آن ها را از مزیت های بانکی بهره مند کند.

مدیرکل پارک علم و فناوری و شرکت های دانش بنیان خاطرنشان کرد: امروز کشور به بانکداری اجتماعی نیاز مبرم دارد،  امری که در دنیا کاملا مرسوم است و انتظار می رود این مهم در کشور ما نیز محقق شود که شکل گیری مرکز فناوری های نوین مالی واحد فیروزکوه درهمین راستا تعریف می شود.

صدری مهر ضمن با اشاره به پیشرفت سیستم های مالی در دنیا تصریح کرد: امروزه پول از حالت کاغذی خارج و به سوی پول های رمزگذاری شده می رود. رمزارزها امروز در دنیا نقش جدی ایفا می کنند. ما می خواهیم به وجود آورنده فناوری رمزارزها در کشور باشیم و از همین رو شکل گیری و گسترش زنجیره فناوری های بلاکچین در دستور کار جدی ما قرار دارد.

 مدیرکل پارک علم و فناوری و شرکت های دانش بنیان دانشگاه آزاد اسلامی در پایان صحبت های خود تبادل مالی از طریق رمزارزها را یکی از بسترهای خنثی نمودن تحریم ها در کشور دانست و گفت: خوشبختانه در این زمینه دولت پیش قدم شده و اجازه سفارش از طریق رمزارز را صادر کرده است، هرچند در این مسیر با آیین نامه های دست و پا گیر روبرو هستیم، اما این مصوبه یک حرکت مترقی به شمار می رود و امیدواریم شاهد اتفاقات خوب در این زمینه باشیم.

 عباسپور: تنها راه نجات واحد فیروزکوه بهره گیری از ظرفیت مرکز فناوری های نوین مالی این واحد دانشگاهی است

حسین عباسپور سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد فیروزکوه در این جلسه ضمن تشکر از زحمات صدری مهر، اداره کل پارک علم و فناوری و شرکت های دانش بنیان و سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: کمبود دانشجو در واحد فیروزکوه سبب شده تا با مشکلات متعددی روبرو باشیم و تنها راه بهره گیری از ظرفیت های مرکز فناوری های نوین مالی واحد فیروزکوه است.

وی با بیان اینکه اگر مدیران در 5 سال پیش همانند امروز در اندیشه ایجاد این مرکز فناوری بودند امروز واحد فیروزکوه و دیگر واحدهای دوردست از مرکز با مشکلات عدیده ای که ریشه در  کمبود دانشجو دارد روبرو نبودند.

عباسپور ابراز امیدواری کرد در آینده شاهد اتفاق های مثبت و خبرهای خوش از واحد فیروزکوه باشیم. مرکز فناوری های نوین واحد فیروزکوه از جمله مراکز دیربازده است و باید در این مسیر با سعه صدر اقدامات موثر را در دستور کار قرار دهیم. کار جدید نیازمند همت بالاست و امید می رود آقای سالاریه با روحیه جهادی خود طی دوسال زمینه ثمردهی مرکز مذکور را فراهم کند و واحد فیروزکوه را به الگویی برای کشور تبدیل کنیم.

 سالاریه: با اقتصاد دانش بنیان می توان شرایط را تغییر داد

سالاریه سرپرست مرکز فناوری های نوین مالی واحد فیروزکوه نیز در این جلسه ضمن تشکر از اعتماد مدیران ابراز امیدواری کرد واحد فیروزکوه به وضعیت مثبت خود بازگردد و از حالت نگران کننده خارج شود.

وی با بیان اینکه مختصات مطرح شده پیرامون اقتصاد دانش بنیان در سطح دانشگاه آزاد اسلامی می تواند شرایط موجود را تغییر دهد، خاطرنشان کرد: اتکا به تولید علم و شکوفایی اقتصاد می تواند بسترساز این هدف باشد و این نگاه شکل گرفته در میان مدیران دانشگاه آزاد اسلامی جای سپاس فراوان دارد.

سالاریه چشم انداز مرکز فناوری های نوین مالی واحد فیروزکوه را مثبت ارزیابی کرد و گفت: مطالعات خوبی در این زمینه صورت گرفته و ان شاا. با همکاری و یاری مدیران و اساتید در آینده نزدیک شاهد اتفاقات مثبتی در این زمینه باشیم.

در پایان این جلسه حکم سرپرستی مرکز فناوری های نوین مالی فیروزکوه از سوی  صدری مهر  اهدا شد.

انتهای پیام /

کد خبر: 1085784

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =